موبايل شما در فيس‌ بوك

دسامبر 23, 2007

فيس بوك يك شبكه اجتماعی پرقدرت و زيباست. اما در اكثر موارد ممكن است شما به جزييات دقت نكنيد و اين موضوع در آينده مشكلاتی – از بسيار جزئي تا احيانا مشكلات بزرگ- برايتان ايجاد كند. آن هنگام است كه تمام گناهان را به گردن فيس بوك مي‌اندازيد.

يكي از امكانات فيس بوك، استفاده از موبايل است.بعضي از اپليكيشن‌هاي فيس بوك قابليت استفاده از موبايل را دارند.به همين دليل بسياری از كاربران فيس بوك براي استفاده از اين امكانات شماره تلفن ثابت و موبايل خود را در فيس بوك وارد مي‌كنند.

اين شماره تلفن تنها براي شما و دوستانتان قابل رويت است.اگر اپليكيشن موبايل را نصب كرده باشيد(در قسمت اپليكيشن‌های فيس بوك به دنبال mobile  بگرديد) سه گزينه در اين اپليكيشن خواهيد يافت: گزينه وسطی phonebook است. با رفتن به اين قسمت شما ليست تمام دوستانی كه در فيس بوك داريد و شماره تلفن آنها در فيس بوك درج شده خواهيد يافت.مثلا من در اين  قسمت شماره تماس 80 تا از دوستان خود را دارم.

اين قسمت مي‌تواند به عنوان دفترچه تلفن من محسوب شود و از طريق آن به تلفن دوستانم دسترسي پيدا كنم. اما ممكن است شما يكي از دوستان فيس بوكی من باشيد كه تمايل نداشته باشيد من به شماره تماس شما دسترسي داشته باشم. پس برای اين كه خيالتان راحت شود اين قسمت از فيس بوك را باری ديگر چك كنيد.

نكته: هدف از اين پست، ايجاد نگرانی و هراس از بابت درج شماره تلفن نيست؛ هستند كساني كه شماره تماس خود را مستقيم در وبلاگ خود برای تمام جهانيان درج مي‌كنند. هدف از ذكر اين مطلب، تنها يادآوری به عزيزانی است كه ممكن است اين قسمت از فيس بوك را دقت نكرده باشند. همچنين اين موضوع ممكن است برای كسانی مثل من خوش‌آيند نباشد.چون من در فيس بوك سعي مي‌كنم هر عزيزی كه دعوت ارسال مي‌كند را بپذيرم. اين‌ روش مي‌تواند مشكلات خاص خود را داشته باشد.

پس: به ظرائف دقت كنيد!

One Response to “موبايل شما در فيس‌ بوك”


  1. […] مطلب مرتبط : موبایل شما در فیس بوک از وبلاگ دکتر مزیدی […]


پاسخی بگذارید

