لايف‌هكر: مسالةٌ

دسامبر 26, 2007

همين الان از طريق گزارش يكي از دوستان در newsfeed در فيس‌بوك متوجه شدم كه وبلاگ نازنين لايف‌هكر از  …تر (بلوكه)  خارج شده است. براي مايي كه ماههاست چشممان به جمال اين عزيزتر از جان نيافتاده بود، در حكم ديدار دوباره پری‌وشی از باغ بهشت بود. اما حالا:

مسالةٌ: آيا كسي از شما آی‌تی نويسها جرات دارد به وبلاگ لايف‌هكر لينك بدهد؟

البته همه ما عاشق اين هستيم كه با لينك دادن به وبلاگ لايف‌هكر بر ارزش و اعتبار نوشته‌هايمان بيافزاييم.ولی بياييد فرض كنيم چند وقت ديگر دوباره لايف‌هكر برود در ليست سياه و بلوكه شود. آن‌وقت ما مي‌مانيم و اينهمه لينكهاي داده شده به لايف‌هكر كه همگي بعنوان پوئن منفي براي وبلاگ ثبت مي‌گردد.

حضرات: لطفا تكليف ما را روشن فرماييد.

باتشكر- يك آواره از خانه.

 

پی‌نوشت: مسالة را درست تايپ كرده‌ام؟

پ.ن2: دكتر -كه فيس بوك برايش بلوكه بود- امشب بي سروصدا وارد فيس بوك شده است.چه شده دكتر جان. مخابرات شما هم تگزاس شده؟؟ خوش امدي به فيس بوك .حالا چرا اينقدر بي سروصدا. مي‌گفتيد آب و جارو مي‌كرديم.گوسفندي، چيزی.هنوز از گوشتهاي قرباني چيزهاي زيادي در يخچالمان هست.

پ.ن3: فقط اميدوارم اين‌بار حامد جان بجاي عصبانيت، اشتباهات گرامری من را در اين پست، صبورانه توضيح دهد.

12 Responses to “لايف‌هكر: مسالةٌ”

  1. raoros Says:

    اخی بمیرم دکتر، این چه زندگی محتاطانه ای که در پیش گرفتی !!! خیلی سختته که! مساله تو رو هم خیلی بد نوشتی!

  2. raoros Says:

    البته شما درست نوشتی، بخاطر زبان لپ تاپ منه اینجوری چپکی نشون می ده

  3. Mohammad Says:

    وبلاگ (سابق) شما، robo و یه چندتای دیگه هم باز هست، فیس بوک ولی نه !!!
    صبانت !

  4. علیرضا Says:

    تو این فیس‌بوک ادم نمی‌تونه یواشکی کاری کنه. یاد ارکات به خیر!!! جالبه که لایف هکر برای من نیم فیلتره! CSS اش فقط لود نمی‌شه و سایت را در هم ریخته می‌بینم.
    من اگه حتی قیلطر بشم به لایف هکر لینک می‌دم، تصور کنید من را سر کوچه «جین»ا، در حالی که زنجیری را دارم می‌چرخونم و بهش تیکه می‌پرونم که : حبست را بکشم قناری!
    این وبلاگ تو آدم را بی‌حیا می‌کنه، همون بهتر که …و گرنه من و این حرف‌ها؟!

  5. Sepehr Says:

    دکتر جان من جلوی پمپ بنزینم سیگار می کشم چه برسه به اینکه جرات داشته باشم به لایف هکر لینک بدم !
    البته برای من این سایت باز بود (آی اس پی : داتک)

  6. alireza Says:

    «مسالةٌ» یه تنوین کم داشت 😀
    (البته قصد جسارت نبودا ، چون پرسیده بودید گفتم.)

  7. مریم Says:

    من یه چیزی کشف کردم.فیل… محل کار من خیلی باهوشه خودش می فهمه که سایت های آی تی رو نباید ببنده.ولی این شبکه های اجتماعی بی تربیتو چرا!!!واقعنی نمی دونستم لایف هکر بسته است!گلاب به روت دکتر (با اینکه ای تی مای تی بلت نیستم) یکی دو بار هم بهش لینک دادم.

  8. سولوژن Says:

    سه سوال دارم:
    ۱) چقدر در لینک‌ندادن به سایت‌های…ترشده پای‌بند هستید؟
    ۲) آیا این کار را نوعی خودسانسوری موقت نمی‌دانید؟
    ۳)‌ آیا این خودسانسوری موقت به نابودی‌ی دایم ذهن آزاد منجر نخواهد شد؟

  9. mhmazidi Says:

    @سولوژن عزيز: راستش من سعي مي‌كنم لينك ندهم .اما خب در وبلاگ قبلي و همينجا بارها و بارها لينك دادمبيشتر از همه به فليكر و فيس بوك.كه بعضي‌ها اعتقاد دارند دليل مسدود شدن وبلاگم همين بوده است.
    2- عقيده دارم اين خودسانسوری است بدون حتي كلمه موقت و كاملا هم كار غلطي است.
    3- دقيقا چنين اتفاقي خواهد افتاد.
    اما… اينجا بحث بر سر دوراهي است:
    الف- لينك بده، آزاد باش، بلوكه شو
    ب- لينك نده، خودسانسور باش، بمان

  10. mhmazidi Says:

    اما در اكثر موارد مشكل بيمزه‌تر از اين حرفهاست: مثال: بسياری از عزيزان به وبلاگ قبلي من در طی يكسال گذشته لينك داده‌اند. حالا كه وبلاگ من بلوكه شده همه آن لينكها پوئن منفي برايشان حساب مي‌شود.
    حالا به نظر شما آيا اين عزيزان مي‌توانند با خيال راحت به مطالب وبلاگ جديد من هم لينك بدهند؟ اگر اينجا نيز پس از يكسال به همان سرنوشت دچار شد چه؟
    بنظرم مشكلات ريز و درشت زياد است و هركسي با توجه به سليقه خو مي‌تواند تصميم‌گيری كند. با اينحال كار سختي است.

  11. سولوژن Says:

    خیلی ممنون از پاسخ‌تان. (:

    می‌دانم که …ترشدن واقعه‌ی خوش‌آیندی نیست. درست یادم نیست،‌ اما دو یا سه سال پیش بود که اولین بار مزه‌ی …تر را چشیدم. هزینه‌ی خلاصی از آن برای من، خرید domainای دیگر بود که می‌شود چیزی حدود ده – پانزده هزار تومان در سال، اندکی دردسر تکنیکال، و بدتر از همه از پراکنده‌شدن لینک‌هایی که به‌ام داده بودند بین دو وبلاگ.
    اما به هر حال این‌ها هزینه‌هایی است که متاسفانه مجبوریم برای آزادی‌مان بدهیم. در واقع کم‌تر چیزی در دنیا است که بدون هزینه باشد و گاهی -مثل مورد ما- این هزینه‌ها اگر نه خیلی زیاد ولی دست‌کم خیلی کم هم نیستند.

    حالا دو نکته‌ی کوچک:

    ۱) آیا کس‌ای به طور دقیق می‌داند که تاثیر لینک‌دادن به سایت‌های …ترشده چیست؟ من در لینک‌دادن‌ام حساب این چیزها را نمی‌کنم و هنوز…تر نشده‌ام.

    ۲) به جای حذف کلماتی مانند …تر،.ـکــ. و …. می‌توان تعدای underline به آن‌ها اضافه کرد که هم املای‌شان درست باشد و جستجوگرهای عادی نتوانند بیابندشان.

  12. mhmazidi Says:

    @سولوژن عزيز: در مورد دو سوال شما:
    1- تاكنون كه چنين گفته‌اند موثر است.اما اينكه واقعا چنين است يا نه نمي‌دانم.
    2- البته حامد صابر عزيز معتقد است كه تصورات ما از مبحث …ترينگ بطور كامل غلط است. او در مطلب زير چندين كامنت گذاشته .بنظرم بد نيست نوشته‌هاي ايشان را هم نگاهي بياندازيد:
    https://mhmazidi2.wordpress.com/2007/12/17/why/
    اميدوارم جوابتان را انجا بيابيد


پاسخی بگذارید

