ایرانسل، توییتر و موبایل 2.0

فوریه 2, 2008

آيا سايت توييتر را مي‌شناسيد؟ اولين سايتي كه مفهوم ميكروبلاگينگ را پايه گذاشت.در طی زمان كوتاهي همگان متوجه شدند كه توييتر مي‌تواند كاربردهاي بسيار  متنوعي پيدا كند.يكي از دلايل ان ارتباط بسيار خوب آن با وسايل موبايل بوده است.

سرويس yahoo answers را چطور؟ در اين سرويس شما سوال خود را مطرح مي‌كنيد و ديگران به ان سوال پاسخ مي‌دهند.اين مدل در امريكا آنقدر محبوب شده كه ياهو انسرز يكي از فعالترين قسمتهاي ياهو شده است.

حالا تصور كنيد اين دو با هم مرتبط شوند! نتيجه چيزی مي‌شود مثل http://www.mosio.com/. هركسي مي‌تواند با داشتن يك ارتباط اينترنتي موبايل در اين سايت ثبت‌نام كند و هر زمان كه احتياج داشت با مطرح كردن سوال خود از طريق موبايلش و فرستادن ان به سايت موسيو، بلافاصله جواب ساير كاربران را در موبايل خود دريافت كند.

تصور كنيد شما براي خريد جايي رفته‌ايد و نياز به مشورت آني داريد يا …. ايده‌هاي فراواني كه  با استفاده كردن از اين سرويس كم‌كم خود را نشان خواهد داد و روز به روز مي‌تواند به كاربردهايش اضافه شود.

اما هدفم از نوشتن اين پست معرفي اين سرويس به تنهايي نبود. مي‌دانم كه مسئولين ايرانسل مطالب اين وبلاگ را نمي‌بينند و نمي‌خوانند؛ اما بنظرم اين بازار بسيار خوبي مي‌تواند براي ايرانسل باشد.

از يكطرف افراد خلاق مي‌توانند سرويسهايي به همين سادگي و با همين اختصار ايجاد كنند و مدتي پس از موفقيت نسبي، شركتي مثل ايرانسل به خريد اين شركتهاي نوپا- كه اكثرا از يكي دوتا برنامه‌نويس جوان تشكيل شده- اقدام كند. بدين صورت مي‌توان اميدوارم بود كه يك بازار كوچك اما بسيار فعال و جذاب در ايران ايجاد شود با محوريت موبايل 2.0 .

در همه‌جاي دنيا اين سرويسهاي ارزش افزوده هستند كه براي اپراتورها جذابيت خاص دارند. آيا مسئولين ايرانسل اين وسعت ديد لازمه را دارند؟ اگر چنين باشد مي‌توان به آينده اينترنت موبايلي در كشورمان خوش‌بين باشيم.

9 Responses to “ایرانسل، توییتر و موبایل 2.0”

  1. تارا Says:

    سلام دکتر جان
    درسته من تو ورد پرس نیستم ولی یه همسایه ی خوب مثل اقای مزیدی دارم:)
    راستش نمیدونم…تقریبا میشه گفت با بلاگفا کنار اومدیم!!

    ممنونم اومدین..من باز هم میام( از بلاگتون خیلی خوشم اومده..بلاگ پر محتواییه)
    ولی شما هم قول بدین نگین کامنت گذاشتن سخته و …!!

    شاد باشین
    فعلا

  2. نوید Says:

    من یه چیزی دیدم کمی امیدوار شدم :
    http://www.youtube.com/MTNIrancell


  3. سلام دكتر جان… يه سوال داشتم ازت. مدتيه كه فيد بلاگ ما به شكل علامت سوال ظاهر مي شه… ملت صداشون درآمده و من هم هيچ خاكي تو سرم نمي تونم بريزم. ببينم اين بار هم مثل هميشه وقت داري؟


  4. سلام دكتر جان
    من يك بنر آماده كردم براي وبلاگم .
    با توجه به طرح تبليغ مجاني كه براي وبلاگتون داريد . در صورت تمايل خوشحال ميشم كه توي وبلاگتون نمايشش بديد !
    لينك بنر : http://blueworks.wordpress.com/files/2008/02/square-banner-ads.gif
    ارادتمند / بهمني

  5. 1divaneh Says:

    سلام جناب دكتر با مطلبی درباره سربازی و اطلاعات مهمی با عنوان خاطرات یك لباس شخصی به روزم ….

  6. 4pesar Says:

    سلام دکترجان.
    من با لایو رایتر مشکل پیدا کردم، یعنی هرچی می کنم مطالب رو برای وبلاگ ارسال نمی کنه و مدام می گه که نمی تونه وارد سیستم وردپرس بشه. با وبلاگ های دیگه ( غیر وردپسری ها ) امتحان کردم مشکلی نداره، شرمنده اگر دارم از شما می پرسم ولی نمی دونستم دیگه باید برم کجا. می خواستم ببینم این مشکل کلی هست و موقتی که خود وردپرس بهش خورده یا مشکلیه که برای من پیش اومده و باید روی سیستم خودم درستش کنم.
    باز هم شرمنده و منتظر پاسخ هستم

  7. Reza "pesar Says:

    دکتر جان خوشبختانه مشکل من حل شد و آخر سر هم نفهمیدم از چی بود

  8. 1kurd Says:

    حاجي ظاهرا تو كردستان با اينترنت ايرانسل نميشه راحت كار كرد، هرچند تازگي ها تقويتش كرده اند. اميدوارم زودتر اين امكان همه جا برقرار بشه. من كه خودم سر كلاسا خوابم ميبره، چه بهتر كه با گوشيم بيام وبلاگم رو بنويسم. كي حوصله نشستن پاي درس باكتري و ويروس و اين جك و جونورها رو داره؟!


  9. تازه به توییتر رسیدم. باحاله. حالا یه سوال. چطوری می شه از موبایل توییتر رو آپ کرد؟ هنوز زیاد سر در نمیارم. مثلا کسی رو اد کردنش باید یه کم حوصله کنم. همون چیزی که ندارم…


پاسخی بگذارید

