گزارش تبليغات

فوریه 13, 2008

اگر خواننده قديمي اين وبلاگ باشيد خاطرتان هست كه مدتي قبل براي معرفي و حمايت از نوع متفاوتي از تبليغات اينترنتي به نام squared banner ads صفحه‌اي تحت عنوان تبليغات رايگان را راه‌اندازی كردم.

در طی اين مدت استقبال خوبي از اين امكان شد.هرچند استقبال از آن ميليويني نبود 🙂 با اينحال بطور مرتب تبليغاتی با مشخصات مربوطه در اختيار اين وبلاگ قرار گرفت. سعي شد كه اين بنرها به صورت منظم در سايدبار اين وبلاگ تحت عنوان اسپانسر ارائه شود( كه هم اكنون شما مي‌توانيد انها را در سايدبار ببينيد).

اكنون مي‌خواهم يك جمع‌بندي كلي از اين مدت داشته باشم.تاكيد بسيار مي‌كنم كه نكات ذكر شده در زير 100% نيستند و به صورت تخميني و براساس يافته‌هاي ارائه شده در آمارگير وبلاگ مي‌باشند:

1- استقابل از تبليغات گرافيكي خوب بوده است. تقريبا هر روز بر روی اين قبيل لينكها كليك شده است. حتي در روزهايي كه وبلاگ بازديدكننده كمي داشته و لينكهاي داخل متن با كليك كم مواجه بودند، تبليغات مربوطه كليكهاي ثابت خود را داشتند. 

2- نكته عجيب اين كه هميشه كليك بر روی اين قسمت بسيار بسيار بيشتر از لينكدوني (تحت عنوان تازه‌ها) بوده است. البته بيشترين كليكها در سايدبار متوجه قسمت «گوگل ريدر اشتراكي» بوده است. تفسير اين مطلب ساده است: خوانندگان امروزی به لينكهاي ديناميك( و تغييريابنده) كنجكاوي بيشتری نشان مي‌دهند تا به لينكهاي استاتيك(ثابت) .

نكته كنكوری: قرار گرفتن لينك مطلب شما در قسمتهاي ديناميك مثل لينكهاي دليشس و گوگل ريدر اشتراكي و … بسيار بيشتر مي‌تواند به جذاب مخاطب بيانجامد، تا وقتي كه تنها لينك ثابت وبلاگتان در ليست دوستان قرار داشته باشد.

اما در بين لينكهاي ثابت كليك بر روی تبليغات گرافيكي بسيار بيشتر از كليك بر روی لينك ساده بوده است. شايد يكي از دلايل اين امر حجم وسيعتري باشد كه اين تبليغات در صفحه اشغال مي‌كنند.

3- در بين نمونه‌هاي ارائه شده به اين وبلاگ، از نظر نويسنده اين سطور ، هيچكدام كيفيتي در حد و اندازه نمونه‌هاي غربي خود نداشته‌اند.يعني نمي‌توان موردي را با صفت عالي  مشخص كرد.با اينحال نمونه‌هاي خوب بسيار بودند و نمونه‌هاي ضعيف كم.

4- اگر قبلا اين پست را خوانده باشيد در آنجا ديديد كه در قسمت بيشترين كليك‌هاي انجام شده سايت مهندس در رتبه دوم قرار دارد. مهندس سرويسی است است مشابه ديگ/بالاترين كه صرفا به جمع‌اوری لينكهاي علمي مي‌پردازد.تنها لينكي كه از مهندس در اين وبلاگ قرار داشت بنر تبليغي ان در سايدبار بوده است. بنر تبليغي مهندس بسيار ساده بود با رنگي زيبا و البته متني كه ذهن خواننده را تحريك مي‌كرد:

رقابت با بالاترين كار ما نيست.ما هدف ديگری داريم.خودتان ببينيد شايد كه همراهمان شويد.

شايد استفاده از نام بالاترين به كليك بيشتر كمك مي‌كرد اما شخصا عقيده دارم كه سادگي و زيبايي اين تبليغ نيز بسيار موثر بود. در هر صورت تفسير كامل اين موارد مي‌تواند دقيقتر و كاملتر صورت گيرد.

نتيجه: برخلاف تصور اوليه، تبليغات مربعي يا squared banner ads  با واكنش خوب كاربران مواجه شده است. اميدوارم اين گزارش كوتاه به محبوبيت هرچه بيشتر اين نوع تبليغات در وبلاگستان فارسي كمك كند.

مرتبط: صفحه جديدی تحت عنوان پذيرش نويسنده ايجاد شده است.در صورت تمايل مشاهده فرماييد.

Advertisements

4 Responses to “گزارش تبليغات”

  1. محمود رمضانی Says:

    من که با هر گونه تبلیغاتی به شدت مخالفم.
    بعضی از سایت ها با تبلیغات فوق العاده زیاد کاری می کنن که آدم از اون سایت بیزار می شه.
    بعضی وقت ها مطلب اصلی توی تبلیغات گم می شه.
    البته تبلیغات وبلاگ شما هنوز به مرحله زننده نرسیده و امیدوارم که نرسه
    کلا به نظر من تبلیغات آزادی کاربران رو سلب می کنه.
    و نکته آخر این که اگه ADBlock نبود واقعا وبگردی کار رنج آوری می شد.


  2. این تبلیغات طبق وبگردی هایی که من داشتم، کم کم در حال ازدیاد هست که این موضوع خیلی می تونه خوشحال کننده باشه…
    اما یک موردی که اون رو در صفحه تبلیغات شما خوندم در مورد تعداد تبلیغات بودش…
    نمی دونمی به تازگی صفحه تبلیغات وبلاگ من رو دیدید یا نه (یا اسنکه اصلا قبلا دیده بودید یا نه!)…
    اما برای این موضوع، میشه تبلیغات رو به صورت رندم نمایش داد…
    یعنی مثلا همون 3 ردیفی که خودتون اشاره کردین اما برای هر قسمت از اون ها، چند لوگو در نظر گرفته بشه که با هر بار رفرش صفحه، لوگو هم تغییر کنه…
    اگر خواستین از این شیوه استفاده کنین خوشحال میشم کمکی کرده باشم…

  3. ميلاد Says:

    به نر من هم استفاده از روشي كه ارش گفت معقولانه تر ميباشد.


  4. سلام
    یادمه در وبلاگ قبلی (اصلی) هم یک برنامه ریخته بودید، و گهگاه مطلبی از یک نویسنده‌ی افتخاری، منتشر می‌شد.


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: