پخش زنده از موبايل ممكن شد

فوریه 25, 2008

شايد معرفي اين سرويس براي كاربران داخل كشور بسيار زود باشد. اما ايده پشت اين سرويس آنقدر پتانسيل بالايي دارد كه حيفم آمد در مورد آن مطلبي ننويسم.QIK

QIK يا كيك همان سرويس مورد نظر است. احتمالا تاكنون با نمونه‌هايي از streaming live video آشنا شده‌ايد.اولين نمونه آن همان جاستين تي وی معروف بود كه سال گذشته در همين وبلاگ معرفي شد. به سرعت نمونه‌هايي ديگر نيز به اين بازار اضافه شدند.مثل يواستريم.

اما كيك فراتر از همه اينهاست! اينجا شما همان پخش زنده ويديويي را خواهيد داشت منتها همه مراحل آن از داخل موبايل انجام مي‌شود!! براي شروع:

ابتدا نياز به يك موبايل داريد كه توانايي گرفتن ويديو را داشته باشد.كيك چون در ابتداي راه است فعلا از نمونه‌هاي كمي پشتيباني مي‌كند كه همگي نوكيا هستند. به صفحه ثبت‌نام سايت مي‌رويد. در اينجا ليست انواع گوشي‌هايي كه هم‌اكنون پشتيباني مي‌شوند نمايش داده شده است.

در بالا يك كادر  مي‌بينيد.ابتدا كد كشور محل سكونت را از طريق يك ليست بازشونده انتخاب مي‌كنيد.جالب است كه ايران نيز در اين ليست حضور دارد! سپس شماره موبايل خود را وارد مي‌كنيد.آنگاه سايت براي شما يك sms مي‌فرستد. براي من بلافاصله فرستاد! در آنجا ادرسي ديده مي‌شود.

چون به اينترنت موبايلي وصل نبودم آدرس را در مرورگر كامپيوتر وارد كردم.آدرس را پذيرفت و پيغامي ظاهر شد كه مي‌گفت ثبت‌نام با موفقيت انجام شده و براي شروع استفاده به شما اطلاع خواهيم داد.

فعلا در همين حد انجام شده و بايد ديد مراحل بعدي چگونه است. طبعا نمي‌دانم آيا از نظر فني ارتباط از داخل ايران ممكن است يا نه؟ آيا اين امكان فقط براي ايرانسل وجود دارد يا براي تمام كاربران يا اصلا براي هيچكدام؟ از همه مهمتر مكانيسم هزينه‌هاي ارتباط چگونه است؟ احتمالا نبايد چندان مقرون به صرفه باشد.

اما همانگونه كه در ابتدا گفتم اين سرويس با همه مشكلات ذكر شده در بالا، ايده‌اي بسيار قوي و هيجان انگيز است. زين پس در هر نقطه‌اي از دنيا هر شخصي كه يك موبايل دوربين‌دار با قابليت توليد ويديو در دست داشته باشد اين امكان را دارد تا يك «برنامه ويديويي زنده» از هرنقطه و هر موضوعي تهيه كند و بلافاصله ان را در معرض نمايش براي تمام دنيا قرار دهد.

لحظه به اين پتانسيل ِ ديوانه‌وار فكر كنيد!! هراس‌انگيز نيست؟؟؟؟

كاربردهايش را شما حدس بزنيد و در كامنتها بگوييد.

خواهش: اگر  كسي از خوانندگان عزيز- چه داخل كشور چه خارج كشور- توانست اين سرويس را با موفقيت تست كند خواهشمنديم همينجا به همه ما اطلاع دهد.

29 Responses to “پخش زنده از موبايل ممكن شد”

  1. Ali Says:

    مهمترین کاربردش که برای خبر نگارهاست. البته این فناوری باعث میشه خبر نگاری شهروندی بیشتر رشد کنه. اگه تو ایران راه بیفته دیگه تو سرویس بیکار نیستیم. 🙂

  2. میلاد Says:

    دکتر جان یه سرویس ویدئو و تصویر جدید دارم، میخوای ببینیش؟

  3. صادق Says:

    آقا از این خبرا می زاری من روز به روز بیشتر احساس عقب ماندگی می کنم.

  4. weria Says:

    سلام . ممنون که به وبلاگ من سر زدید. وریا یک اسم کُردیه. معنیش “هوشیار” ه. اسم پسر هم هست معمولا. سوالتون هم بهیچوجه ابلهانه نیست! اما این سوال باعث شد من بیام اینجا و با یه وبلاگ خیلی خوب آشنا بشم. یادمه که اولین گوشی که تبلیغ امکان پخش مستقیم رو میکرد N93 بود و سیستم DVB رو پشتیبانی میکرد. اینیکه شما معرفی کردین البته قویتره چون امکان streaming از دوربین موبایل رو هم میده


  5. جالب بود

    درد من حصار برکه نیست
    درد من زیستن با ماهیانی است
    که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است

  6. علیرضا Says:

    سلام…
    خیلی جالب میشه…!
    فکرشو بکنید، ملت چه کارا که با این سرویس نمی کنن…!
    من شما رو لینک کردم، ممنون میشم شما هم بنده رو بلینکید…!
    موفق باشید …

  7. حجت Says:

    جالب بود. ممنون
    اما ای کاش بیشتر درموردش توضیح میدادین !؟

  8. Bnikroo Says:

    سلام
    من با موبايلم اين تقاضا رو فرستادم، فقط پيام Request received رو گرفتم، خبري شد همينجا اطلاع ميدم.


  9. سلام.
    عجب سرعتی!
    به محض وارد کردن شماره موبايلم نوشت :
    Please Check your phone’s SMS to continue your request.
    و بلافاصله پيامک رسيد.
    اگه از تو ايران هم می خواستيم ارسال کنيم به اين سرعت نمی شد.
    شماره ارسال کننده اين بود +447781484000
    من هم فعلا از طريق اينترنت پيغام Request received! رو گرفتم.


  10. من که نتونستم… ولی سرویس جالبی به نظر میرسه
    ————
    http://www.SorenPhoto.com
    اولین و بهترین وب سایت عکس ایرانیان

  11. نيما Says:

    به در ايران نميخوره چون مثل mms فيلتر ميشه
    http://www.p30site.coo.ir

  12. کورش Says:

    من تستش نکردم چون گوشی ام ساپورت نمی کنه ولی فقط یه نکته خدمت این دوست نیما نما اینجا بگمک mms فیلتر نیست. به دنبال آخرین اخبار mms باشید تا در جریان این چیزی که بهش میگین فیلتر قرار بگیرین!

  13. فرهنگ Says:

    سلام به همه دوستان. من به این سایت سر زدم پخش زنده نیست بلکه پخش فیلم بصورت مداوم است. این به این معنی است که شما برای دیدن یک فیلم بلندی که خودتان یا دیگران بروی سایت آپلود کردید دیگر نیازی نیست اول همه فیلم را داخل حافضه موبایلتان بیاورید تا قابل دیدن باشد. بلکه این سایت آن فیلم را زره زره برای شما میفرستد و موبایلتان آنرا پخش میکند. اینطوری برای دیدن فیلم بلند نیازی به حافظه خیلی زیاد ندارید.
    ولی برای اینکار شما باید با موبایلتان به اینترنت متصل شوید تا با لینکی که این سایت برای شما میفرستد بتوانید فیلمتان را ببینید.

    البته پخش زنده از موبایل جدید نیست. در سوئد تقریبا از چهار سال پیش شروع شده و واقعا شما میتوانید برنامه های تلوزیون را با موبایل بصورت زنده ببینید. البته لازم به توضیح است که نیازی نیست که موبایل شما سیستم تلوزیون داشته باشد. بلکه اوپراتور برای شما فیلم میفرستد البته با چند ثانیه تاخیر.
    علاوه بر آن شما تماس ویدئویی که برقرار میکنید همان پخش زنده است. که تقریبا پنج سال پیش برای اولین با ما آنرا در سوئد تجربه کردیم. و روز بروز قیمت تماس ویدئویی هم داره پایین میاد. فکر میکنم تا سال آینده تمام تماسهای سوئد ویدئویی بشه چون داره خیلی ارزون میشه.
    نمی دونم توضیح من خوب بود یانه؟
    با آرزوی موفقیت همه هموطنان ایرانی.

  14. صادق Says:

    دکتر جان!

    شما رو به یه بازی وبلاگی دعوت کردم. خوشحال میشم به این پروژه کمک کنی:
    http://www.blognevesht.com/1386/12/09/keoproject/

  15. raoros Says:

    کج بیدی دکتر؟
    رفتی تو جزیره ات تا اطلاع ثانوی؟


  16. «شاید زیبایی
    همان لحظه کوتاهی باشد
    که وسوسه خواستن
    در مشتی عرق کرده گرفتار می شود.»

    «پروانه» – آخرین دستنوشته «دلتنگ دلتنگی های آسمان» – بهانه دیدار شما را دارد…

  17. ebi Says:

    سلام دکتر
    جواب نامه اولمونو که ندادین
    با تشکر
    این یکیو بدین ممنون می شم
    برخی از وبلاگا سایتای مورد علاقشونو به delicious می دند و بعد این خوشمزه لینک ها رو از طرف اون وبلاگ به کسایی که مشترک فید اون هستند منتشر می کنه
    ممکنه منو تو این زمینه راهنمایی کنین و بگین مرحله به مرحله باید چیکار کرد
    زیاد ور رفتم نشد که نشد
    هم وبلاگ دارم هم عضو خوشمزه ام
    چگونه ؟؟؟

  18. میلاد Says:

    و 20 سال گذشت …..
    همچنان آخرین پست مزیدی
    پخش زنده از موبایل ممکن شد 🙂

  19. صادق Says:

    دکتر جان کجایی پس؟!

    راستی! هنوز بازی «نامه به هزاره پنجاه و دوم» که همین جا دعوتت کردم رو ننوشتی، که به یه بازی دیگه دعوتت کردم!
    «بازی ترانه ها»
    http://www.blognevesht.com/1386/12/12/7music/

    خوشحال میشم، به ما بپیوندی

  20. feri Says:

    عشق درجا زدن و کنار کشیدن نیست بلکه صبر کردن و تاآخرش رفتن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  21. RaoRos Says:

    اا دکتر کوشی؟ نمی شه که
    ااااا
    بهار شد از جزیره ات بیا بیرون بابا.


  22. مزيدي كجايي؟ چرا نمياي؟ ما همه پشت سرتيم تنهامون نذار!

    (ريتمش خيلي آشناست برام!)

  23. maryamss Says:

    با این 3 4 تا کامنت بالایی موافقم.نیستید؟

  24. وحیــد Says:

    سلام!
    من سوال داشتم در مورد omea reader
    اگه لطف کنین جواب بدین باور کنین خیلی ممنون می شم!
    اولاً آیا هیچ راهی وجود نداره برای اینکه نوشته های فارسی رو راست به چپ ببینیم؟
    البته بعضی فید ها خودشون راست به چپ هستن. منظورم اوناییه که نیستن!

    سوال دوم اینکه چرا هر چی ما فید ها رو حذف می کنیم( چند پست از یک وبلاگ) رو حذف می کنیم، توی حجم فایل های دیتا بیس، تاثیر نمی ذاره؟ یعنی چرا حجمش کم نمیشه.
    با این حساب تا چند ماه آینده حجم فایلها به به یک گیگ هم میرسه!!!!
    البته بدون احتساب فایلهای log که خودم همیشه حذف شون می کنم.

    سوال سوم ابنکه تنظیمات فونت و سایز فونت برنامه ، روی بعضی فید ها اعمال نمیشه. با اینکه من تنظیم کردم همه فید ها مثلاً فونت میترا و سایز 18 داشته باشن، ولی بعضی از فید اصلا اینو در نظر نمی گیرن و مثلاً فونت شون خیلی ریزه.
    آیا چاره ای وجود داره؟
    مثلاً سرویسی مثل فیدبرنر وجود داره که فونت فید ها رو بتونه تغییر بده؟

    زیاد شد ببخشید!
    نون اضافه هم اگه داشتید ممنون میشم!

    راستی به هیچ وجه من نمی تونم سرعت و قابلیت های دیگه ی امی ریدر رو نادیده بگیرم و برم سراغ یه فید ریدر دیگه.

    بی صبرانه منتظر جوابتون هستم!

  25. websaz Says:

    سلام مزیدی

    بلا خبری ازت نیستا ! ما که عادت داریم . بگذریم .

    خواستم احوالی پرسیده باشم .

  26. سمانه Says:

    دوستان عزیز
    احتمالاً دکتر عزیز ما چشم خورده !! از بس که پز تنهایی هاشو داد . و یا براش زن گرفتن تا اینقده خوش خوشانش نشه . شایدم راه جزیره اش گم کرده و توی خیابون بلندش کردن .
    در هر حال خدایا هر جا هست به سلامت دارش .
    اما دلمون براش تنگ شده !!!!

  27. رسول Says:

    مزيدي جان سلام
    دوست دارم باهات اّشنا بشم

  28. ali Says:

    salam
    man test kardam va pakhshe zende javab midad, man dar holandam va eshterake vosafone daram va kheili jaleb kar kard.
    mer30 az moarefi in service

  29. ملیکا Says:

    09368811573 اگر دختری زنگ بزن


پاسخی بگذارید

