انجمن‌ وردپرس: هم اكنون نيازمند ياری سبزتان هستيم

آوریل 6, 2008

wordpress.com: از همان روز اولي كه وارد وردپرس دات كام شدم، متوجه شدم كه وردپرس بر اساس زبانهاي مختلف قابل چينش است.مثلا براي فارسي به صورت fa.wordpress.com بود.

وقتي به اين قسمت(يعني وردپرس دات كام فارسي) وارد مي‌شدم در پايين صفحات كلمه «انجمن‌های وردپرس» را مي‌ديدم با لينكي به صورت fa.forums.wordpress.com .هردفعه خوشحال مي‌شدم كه فروم‌هاي ان به زبان فارسي در دسترس است.اما متاسفانه هربار اين لينك به فروم اصلي -يعني ورژن انگليسي آن- ريدايركت مي‌شد.

لحظاتي قبل وقتي برحسب عادت باري ديگر بر روی لينك مربوطه كليك كردم با چيز جديدي مواجه شدم.بله! فرومهاي وردپرس دات كام به زبان شيرين فارسي فعال شده است!

گامي ديگر براي ارتقا كيفيت وردپرس فارسي. اين فرومها مي‌توانند بهترين مكان براي كساني باشند كه در وردپرس دات كام وبلاگ دارند يا تمايل دارند وبلاگي ايجاد كنند.بالاخره مكاني اصلي و ثابت و به زبان فارسي جهت پشتيباني و رفع مشكلات ايجاد شده است.

تا انجا كه بخاطر دارم- اگر اشتباه نكنم- از لابلاي نوشته‌ها و گفته‌های پراكنده اعضاي تيم وردپرس فارسي، زمزمه‌هايي در اين مورد بوده است.اما هنوز اين امر به صورت رسمي نه از طرف بچه‌هاي وردپرس فارسي اعلام شده و نه سايت وردپرس دات كام ارائه فرومها به زبانهاي مختلف را رسما اعلام كرده. در نتيجه بنظر مي‌رسد اين مرحله شروع غيررسمي اين فرومها باشد تا در فرصت مناسب اعلان رسمي انجام گردد.

شايد يكي از مهمترين دلايل شروع بكار اين فرومها ارائه نسخه جديد محصول ديگر تيم وردپرس ، كه به نام بي‌بي‌پرس bbpress شناخته مي‌شود است.بي‌بي‌پرس نرم‌افزار مديريت فروم‌هاست و احتمالا نسخه جديد ان در اينجا نصب شده است.[هرچند اولين تاپيك مربوط به يكی-دو ماه قبل است].

اكنون:

بر تمام دوست‌دارن و كاربران wordpress.com است تا با فعاليت خود در فرومهاي فارسي وردپرس دات كام ، موجب رونق گرفتن اين فرومها شوند.هر چقدر كه شما – چه كساني كه سوالي دارند و چه انها كه پاسخي دارند- در اينجا بيشتر فعاليت كنيد، فرومها غني‌تر شده و نسلهاي آينده وبلاگ‌نويسان وردپرسی راحت‌تر و بهتر آموزش خواهند ديد. پس از همين حالا به سمت فروم‌ها هجوم ببريد.

هم‌اكنون نيازمند ياری سبزتان هستيم.

http://fa.forums.wordpress.com/

17 Responses to “انجمن‌ وردپرس: هم اكنون نيازمند ياری سبزتان هستيم”

  1. فتحی Says:

    دکتر. من دقیقا حواسم بود چون داشتم همان زمان با فروم کار می کردم. نسخه جدید از روز تعویض ورژن فعال شد. من الان آنجا فعالم ولی کسی نیست که باهاش بحث کنم. چند روزی هست که منتظر یک رهگذرم 🙂

  2. atheist Says:

    نوشته ها راست چین نیستند. هم اکنون نیازمند یاری سبز تیم وردپرس فارسی نیز هستیم.

  3. نوید Says:

    دکتر عزیز ما از چند وقت پیش در قالب تیم وردپرس فارسی داریم روی این انجمن کار می کنیم که کامل فارسی بشه و از راست به چپ باشه. خیلی بهتر بود شما قبل از اینکه این محصول ناقص رو معرفی کنی یه ایمیل به ما می زدی


  4. […] انجمن‌ وردپرس: هم اكنون نيازمند ياری سبزتان هستيم فورم‌های فارسی وردپرس محل خوبی برای پرسش و پاسخ و رفع اشکالات کاربران فارسی زبان […]


  5. […] وردپرس.کام است. همان طور که دکتر مزیدی به این موضوع اشاره کرده، این انجمن می تواند محلی برای بحث و گفتگو در مورد […]


  6. معاشقه های تخمی اکران عمومی شد.

  7. Sitizen Says:

    این یعنی وطن فروشی، وردپرس فارسی را با این همه زحمت ول کنیم بیاییم این جا فروم را فعال کنیم

    چاکریم

  8. sinac Says:

    سلامی چو بوی بهار، دکتر مزیدی عزیز مطلبی نوشته بودم درباره بیماری جدید مرسا که جدیدا در آمریکا جان تعدادی را گرفته است، میشود نیم نگاهی به آن انداخته و سوالاتی که که در آنجا از شما کرده ام را جواب دهید، پیشاپیش از شما ممنونم.
    لینک مطلب:
    http://sinac.wordpress.com/2008/04/06/%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d9%8f%d8%b4%d9%86%d8%af%d9%87%d9%90-%d9%85%d9%90%d8%b1%d8%b3%d8%a7/

  9. سروش Says:

    با سلام خدمت دکتر و دیگر دوستان عزیز (میتونید بعد از خوندن این کامنت اون رو پاک کنید)
    من دو سوال دارم که خیلی ممنون میشم اگه بتونید راهنماییم کنید.
    1-اگر در وبلاگ دیگری کامنت بذارم و کسی بر روی تصویر آواتور من در کنار نوشته ام کلیک کنه به جای اینکه به صفحه اصلی وبلاگم هدایت بشه به صفحه «درباره من » وبلاگ هدایت میشه. فکر می کنم این اتفاق خودبخودی افتاده و حالا می خوام بدونم چطور میشه این رو به حالت اولیه برگردونم.
    2- در مورد همین تصویر آواتور که درکنار کامنت هامون نشون داده میشه: ابتدا یک آواتور داشتم و اون همیشه نشون داده میشد, بعد از مدتی یه تصویر دیگه رو برای آواتورم آپلود کردم حالا به جای اینکه همیشه عکی جدید نشون داده بشه , گاهی وقتا عکس جدید نشون داده میشه و گاهی وقتا هم همون آواتور قدیمیم نشون داده میشه.
    واقعا ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  10. raoros Says:

    الو دکتر
    صدام میاد؟
    خوبی؟
    من رفتم برا اولین بار تو عمرم تو یه فوریوم این مدلی نظر در کردم 😀

  11. websaz Says:

    سلام حسین جان . مرسی که خبر دادی.
    به شخصه پیشنهادت رو مثل همیشه بسیار قبول دارم .نکته اینجا بود که بازم تلنگری داشتی به این که باید یه مرجع پشتیبانی مشکلات وجود داشت هباشه که بسیار عالی بود .
    جاشم مهم نیست .مهم اینه بالاترین امکانات رو داشته باشه تا کارا ساده بشه .
    خسته نباشی


  12. ایول! دستشون درد نکنه.. لازم بود شدید

  13. mhmazidi Says:

    @سروش: سروش جان متاسفانه من با چنين مشكلي برخورد نداشتم و چيزی هم بنظرم نمي‌رسد.بد نيست مشكل خود را در فروم مطرح كنيد

  14. me Says:

    man fontay farsi kenare safhe ro ghati pati mibinam chera intoori shode?


  15. سلام…
    دکتر، آیا برای روز جهانی خوراک شما هم با دیگر وبلاگ نویس ها همکاری می کنید…؟!!!
    امیدوارم همینطور باشه…!

  16. ایزبان Says:

    با سلام.
    وبلاگ خوبی دارید
    از سایت ما هم بازدید کنید و در صورت امکان با ما تبادل لینک کنید, از اونجایی که page rank ایزبان در حال حاضر 4 است, مطمئنا تبادل لینک با ما برایتان بسیار سودمند خواهد بود. تبادل لینک مهمترین عامل موثر برای ظاهر شدن در صفحه اول موتورهای جستجو مانند(گوگل) است. به طوری که هر لینکی که در سایتهای متفاوت به سایتی ارتباط داده شده باشد به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گوگل مطرح میشود. حال اگر Page Rank سایتی که لینک شما در آن قرار دارد بیشتر باشد این امتیاز بالاتر و با ارزشتر خواهد بود.
    در صورت تمایل بخش زیر را مطالعه کنید:
    http://www.ezaban.com/index.php/component/option,com_linx/Itemid,172/
    با تشکر

  17. key1one Says:

    سلام دکتر . ممنون مطلب جالبی بود.
    در ضمن من شما رو به بلگرولم اضافحه کردم خوشحال می شم شما هم وبلاگ منو قابل بدونید.
    در ضمن سوالاتی در مورد وبلاگ داشتم از شما که بعدا! میپرسم.
    ممنون


پاسخی بگذارید

