اعتیاد به فرندفید

آوریل 15, 2008

تاكنون بارها در مورد فرندفيد با هم صحبت كرديم.اين روزها سر زدن به فرندفيد(چندين و چندبار در روز- و گاه لحظه به لحظه) جزء عادات وبگردي من شده است. خوشبختانه افراد فارسي زباني كه در فرندفيد فعال هستند، همگي وبگردان حرفه‌اي يا وبلاگ‌نويس هستند. در نتيجه جمعي ايجاد شده كه برترين لينكهاي وب را در كمترين زمان ممكن و با بهترين شرايط برايم مهيا مي‌كنند.

اگر زماني وبلاگ‌نويسي برترين لذت موجود در وب برايم بود، اكنون دنبال كردن لينكها و نوشته‌ها در فرندفيد همان جايگاه را دارد.تعداد دوستاني كه در توييتر فعال هستند را اضافه كنيد به نوشته‌هاي وبلاگي انها و حجيم‌تر از همه انها لينكهاي فراواني كه در گوگل ريدر شير مي‌شود.در نتيجه اگر يكسال قبل مي‌خواستم اين حجم از اطلاعات را مطالعه و دنبال كنم طبعا روزانه 24 ساعت خيلي كم بود!

اگر شما خود يك حرفه‌اي و يا بعبارتي يك خوره (گيك) هستيد پيشنهاد مي‌كنم آستين‌ها را بالا بزنيد و وارد گود شويد. اگر هم وقت كافي نداريد و مي‌خواهيد به بهترين‌ها در كمترين زمان دسترسي پيدا كنيد مي‌توانم راه ميانبري را به شما نشان دهم:

-اگر به دنبال نوشته‌هاي طولاني هستيد مي‌توانيد لينكهايي كه در گوگل ريدر آنها را share مي‌كنم دنبال كنيد. براي اينكار كافي است تا يك اكانت گوگل ريدر ايجاد كنيد و سپس آی دي من در گوگل تاك را به ليست دوستان خود اضافه كنيد. آی دي من: mhmazidi

-اما نوشته‌هاي كوتاه، لينكهاي تصاوير، ويديوها، فايلهاي صوتي و … را اگر مي‌خواهيد بايد از طريق فرندفيد اقدام كنيد.

در فرندفيد نيز امكاني همانند share كردن در گوگل ريدر، وجود دارد: like . اگرچه لايك كردن يك لينك در فرندفيد براي شخص خودتان است ( و از اين نظر بيشتر به دليشس شبيه است تا گوگل ريدر) اما چون فرندفيد براي هركدام از اين موارد لينك جداگانه و مستقيم مي‌دهد مي‌تواند همانند مورد مشابه گوگل ريدر براي شما جذاب باشد.

اكنون مدتي است كه من به كرات از امكان like كردن در فرندفيد استفاده مي‌كنم- اعتراف مي‌كنم همانقدر كه به شير كردن در گوگل ريدر معتاد شده‌ام به لايك كردن در فرندفيد نيز معتادم!!.

در صورتي كه شما وقت كافي براي زير و رو كردن وبلاگستان را نداريد مي‌توانيد لينك مواردی را كه توسط من like شده است را دنبال كنيد:

http://friendfeed.com/mhmazidi/likes

البته فرندفيد يك امكان ديگر نيز دارد: لينك كامنتهايي كه يك شخص در فرندفيد وارد كرده. مثلا اگر شما تمايل داريد كامنتهای من در فرندفيد را دنبال كنيد- كه اكثر انها لوس و بي‌مزه هست 🙂 – مي‌توانيد لينك زير را ببينيد:

http://friendfeed.com/mhmazidi/comments

در هر صورت هدف از نوشتن اين پست اين بود كه بگويم اگر فعاليت وبلاگ‌نويسي من كم شده، علتش اين است كه در گوگل ريدر و فرندفيد آنقدر مطلب جذاب و خواندني پيدا مي‌كنم كه ديگر وقتي براي نوشتن نمي‌يابم.

پيشنهاد مي‌كنم شما نيز يكبار اين لذت را بچشيد. پشيمان نمي‌شويد. شايد شما نيز روزی به فرندفيد معتاد شديد. 🙂 – جنس خوب كه هست، رفيق ناباب هم فت و فراوون. پس معطل نكنيد 🙂

در لينك زير مي‌توانيد رفقاي ناباب زيادي را پيدا كنيد:

http://friendfeed.com/mhmazidi

نكته: بزرگترين ناراحتي من اين است كه وقتي تعداد لايك زدنها از حدي بيشتر مي‌شود، امكان لايك زدن متوقف مي‌شود. نمي‌دانم مشكل از من است يا اين محدوديت براي همه كاربران فرندفيد مي‌باشد 😦   با اينحال ما كه از رو نمي‌رويم . گوگل را  صاف كرديم اين كه فرندفيد است   🙂

15 Responses to “اعتیاد به فرندفید”

  1. persianeyes Says:

    خدای من 😐
    مگه ما چه قدر وقت داریم؟
    خداییش بگو چطور وقت میکنی این همه کار رو انجام بدی در شبانه روز، بگو ما هم یاد بگیریم خب.
    من آدم پرمشغله ای نیستم، ولی بعضی اوقات وقت نمیکنم گوگل ریدرم رو mark all item as read کنم، چه برسه به توتیتر و فرند فید و …

  2. javad33 Says:

    دکتر جان خواهشا شما جواب منو بده!
    اصلا هرکی که این کامنت رو میخونه به من کمک کنه!
    http://javad33.wordpress.com/2008/04/15/مشکل-حاد-در-حد-فاجعه/

  3. منیره Says:

    یه کاری میکردین !!
    لینک share گوگلتون رو میذاشتین که اگه کسی نخواست ایمیلتون رو توی gtalk وارد کنه لااقل فیدهای اشتراکیتون رو بخونه ….
    😀
    این یه شوخی بود

    من خوشحال میشم لینک های اشتراکیتون رو بخونم ولی از اونجایی که روزانه کلی لینک اشتراک میذارم فکر نکنم خوندن لینک اشتراکی من زیاد ….
    بی خیال!
    همون لینک رو بدین به حال خودتونم بهتره! 😉

    به طور مثال این لینک اشتراک ریدر بامدادی است (از همین جا از ایشون معذرت میخوام که اسمشون رو بردم. چون خیلی به لینکاشون علاقه دارم اسم میبرم)
    http://www.google.com/reader/public/atom/user/13363650265963031471/state/com.google/broadcast

  4. پسر مریخی Says:

    من یه مشکلی که با فرند فید دارم توییتره! چیزایی که توی توییتر نوشته می‌شه شبیه یه چت می‌مونه و برای خیلی‌ها جذاب نیست.
    مشکل اینجاس که لینک‌ها و مطالب اشتراکی دیگه بین حجم زیاد توییترها گم می‌شه بنابراین می‌بینیم که توی ده صفحه مطلب اشتراکی فرندفید، کمتر از 20-25 مورد توییتری نیستن!


  5. سلام دکتر جان
    وردپرس من گویا اشکالاتی براش پیش اومده چرا که نه هنگامی که دیگران به من لینک می دهند نامش در قسمت مدیریت من ثبت می شه ( حدودا 2 ماه هیچ لینک جدیدی ثبت نشده در حالی که تعداد زیادی در مطالبشون به من لینک داده بودند )
    و امروز متوجه شدم وقتی به دیگران لینک می دهم هم ثبت نمی شه ( در مطلب آخرم به وبلاگ شما لینک دادم که متاسفانه توی لینک های ورودی وبلاگ شما ثبت نشده !)
    ممنون می شم اگه راه حلی برای رفع مشکل هست بفرمایید
    با تشکر


  6. دکتر جون اعتیادتون مشخصه ! میزان دز دریافتی اینقدر بالاست که چند بار چند بار اینوایت می فرمایید ! :دی

  7. مهدی Says:

    من با وردپرس جدید مشکل دارم کمک کنید ….
    http://youonline.wordpress.com/2008/04/15/wordpress/

  8. خانم جوان Says:

    تبريک ميگم به اين همه پشتکار 😉 بابت لينک دوم شير شده هم باز تشکر!


  9. با درود به شما دوست وب نویس،

    من در وب نوشت «رقص بر بام پریشانی» به عنوان وب نویس میهمان می نویسم.

    در صورت تمایل می توانید با گذاشتن پیوند «رقص بر بام پریشانی» در فهرست پیوندهای ثابت خود، از این وب نوشت حمایت کنید. سپس مرا از این کار با خبر کنید. در این صورت پیوند وب نوشت شما در فهرست حامیان «رقص بر بام پریشانی» قرار خواهد گرفت.

    نشانی «رقص بر بام پریشانی»:
    http://dowr.wordpress.com


  10. […] تو ایران هم خوب گل کرده مخصوصاً با این جنبش هایی که مزیدی را انداخته و هر کدوم از این سرویس ها برای خودشون از […]


  11. […] تو ایران هم خوب گل کرده مخصوصاً با این جنبش هایی که مزیدی را انداخته و هر کدوم از این سرویس ها برای خودشون از […]


  12. […] شده‌ام به لایک کردن در فرندفید نیز معتادم!! …“(کل مطلب را از اینجا بخوانید) مزیدی هم تحت تاثیر این سرویس قرار دارد. و اما سایر […]


  13. […] شده‌ام به لایک کردن در فرندفید نیز معتادم!! …“(کل مطلب را از اینجا بخوانید) مزیدی هم تحت تاثیر این سرویس قرار دارد. و اما سایر […]


  14. […] شده‌ام به لایک کردن در فرندفید نیز معتادم!! …“(کل مطلب را از اینجا بخوانید) مزیدی هم تحت تاثیر این سرویس قرار دارد. و اما سایر […]


پاسخی بگذارید

