گوگل گروهی

ژوئیه 10, 2008

نسل جديد سرويسهاي جستجو در وب سعي مي‌كنند به سمت فعاليتهاي گروهي بين دوستان گرايش پيدا كنند.به عبارتي اكنون يافتن مطالب و لينك‌هاي جديد بيشتر در بين حلقه‌هاي دوستان اتفاق مي‌افتد.هرچند جستجو به سبك كلاسيك(وارد كردن يك كلمه در گوگل) جايگاه والاي خود را دارد.

روز گذشته موفق شدم سرويس جديدي را تست كنم به نام “ سوشيال بروز “. سوشيال بروز يك سرويس مبتني بر مرورگر است.يعني تنها با نصب يك افزونه بر روی فايرفاكس كار شما حل مي‌شود!

فعلا اين سرويس در حالت بتا است و نياز به دعوت‌نامه دارد.پس از دريافت آن شما لينكي را مي‌يابيد كه بايد افزونه‌اي براي فايرفاكس را گرفته و نصب كنيد. پس از نصب، سوشيال بروز به صورت چند لندمارك در مرورگر شما در مي‌ايد:

در وسط نوار بالايي دو آيكون ظاهر مي‌شود. با كليك بر روی هركدام مي‌توانيد گزينه‌هاي مربوطه را چك كنيد. اين گزينه‌ها بيشتر براي دسته‌بندي لينكها هستند.يكي از اين گزينه‌ها به شما كمك مي‌كند تا س.ب را به صورت سايدبار در فايرفاكس دراوريد.در اين حالت نقش اصلي س.ب رويت مي‌شود.

در سايدبار لحظه به لحظه لينكهايي كه دوستان شما به اشتراك مي‌گذارند نمايش داده خواهد شد.شما مي‌توانيد بصورت ناشناس فعاليت كنيد يا اين كه با اي دي مشخص باشيد يا حتي فعاليتهاي خود را به صورت عمومي منتشر كنيد.

در هر نقطه‌اي از وب نيز مي‌توانيد صفحه مربوطه را با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.كافي است بر روی علامت + كليك كنيد كه بلافاصله به صورت علامت تيك در‌ميآيد و اين يعني لينك مربوطه به اشتراك گذاشته شده است.

تست اوليه اين سرويس وقتي كامل خواهد بود كه جمعي از دوستان ان را تست كنند.اما فعلا من تنها هستم و تست ان كامل نيست اما در همين حالت مي‌توانم بگويم كه سرويس جذابي است: نوع خاصي از سرويس‌هاي اشتراك لينك است كه مخلوطي از چندين و چند سرويس قديمي است: گوگل ريدر – استامبل اپ ان- ريدبرنر و …. بنظرم س.ب مي‌تواند در كنار سرويسهاي قبلي جايي براي خود باز كند. بايد ديد واكنش كاربران چيست.

در حال حاضر تنها 10 عدد دعوت‌نامه در اختيار دارم.دوستاني كه تمايل به تست اين افزونه و سرويس مربوطه را دارند مي‌تواند درخواست خود را ذكر كنند.

نكته: دعوت‌نامه براي بسياري از سرويسهاي جديد به راحتي در داخل فرندفيد در حال تبادل است.اگر تمايلي به استفاده از اين سرويسها داريد توصيه مي‌كنم اكانتي در فرندفيد ايجاد كنيد.

صفحه عمومي من در س.ب: http://socialbrowse.com/shares/mhmazidi/

19 Responses to “گوگل گروهی”

  1. Alii Says:

    دکتر جان ما رو مد نظر داشته باش!

  2. علی Says:

    سلام من یه سوال در مورد WordPress داشتم.
    چه جوری میشه کامنت ها رو بدون تایید مدیر پذیرفت یعنی به محض کامنت گذاشتن نمایش داده بشه و نیازی به تایید مدیر نباشه.
    تو قسمت تنظیمات tab دیدگاه ها یه تیک داره واسه این کار من اما واسه بلاگ من کار نمی کنه.
    اگه ممکنه منو راهنمایی کنید.
    ممنون

  3. مصطفی Says:

    سلام. خیلی جالبه اگه میشه واسه من یکی از دعوت نامه ها رو بفرستید. ممنون

  4. samandx7 Says:

    يه بار مي گفتي هر كار مي خواين بكنين بياين تويتر اومديم ، حالا هم مي گي هر چي مي خواين بياين فرند فيد مي يايم خدا از بقيش به خير كنه

  5. saee:Dsharif Says:

    واسه منم بفرست دكتر
    sdmohajer@yahoo.com

  6. هاکل برفین Says:

    سلام دکترجان ! همه می گن اولین کامنت رو بیا وبلاگ دکتری مزیدی بزار ! خوش اومدن به وردپرس :دی

  7. محمد Says:

    لطف کنین واسه منم بفرستین

  8. mahtob Says:

    من ازتون کمک و راهنمایی در مورد فرندفید و گوگل ریدر می خوام . وقت دارید ؟

  9. pezhman Says:

    لطفا برای من هم بفرستید.(اگه مال Hictu را هم بتونید برام بفرستید ممنون میشم)
    متشکرم

  10. اشکان Says:

    سلام ،من هم هستم.

  11. صندوقک Says:

    به نظر خیلی وسوسه انگیز میاد ، اما فکر می کنم اینطوری دیگه حتما اخراج میشم

  12. pooyarm Says:

    دکتر واسه منم بفرست

  13. مرتضی Says:

    خدا رحم کنه. یه چیز دیگه. من دیگه انقدر یوزر پسورد دارم، دارم دیوونه میشم

  14. Javad697 Says:

    من من من
    دكتر جون يكي هم واسه من بفرست.
    تشكر

  15. علیرضا Says:

    آقای دکتر، مهندس و پروفسور!!! مزیدی واقعا بهتون خسته نباشید می گم خیلی کم پیدا می شه کسیکه با این همه سرویس و وب سایت وب 2 یی آشنا باشه و توشون حساب داشته باشه و حتی فعالم باشه.
    از کشف همچین سایت هایی و معرفیشان بهتان تبریک می گم.
    ولی من هنوز حتی تو فرند فید ثبت نام نکردم. می ترسم بعد از فیس بوک و تویتر تو ف ف خیلی بیشتر از این درگیر بشم.

  16. egza Says:

    سلام
    من دعوت نامه نمی خوام آخه هنوز دعوت نامه ی عکس پرینت رو که گفته بودید نگرفتم
    بی خیال
    ممنون

  17. محمدرضا Says:

    اگه تهش چیزی مونده برای من هم بفرست اگه هم که چیزی نمونده من این حرفها حالیم نمیشه. من دعوت نامه می خوام. باید برام پیدا کنی

  18. ارش Says:

    سلام

    خسته نباشید . دوست عزیز شما اولین نفری هستید که متوجه این موضوع در سایت ما شدید .

    حالا که ما هم از شما هستیم ایا از ما حمایت میکنید ؟ لینک ما را در وبلاگ پر بار خود قرار میدهید ؟

    از لطف شما ممنون

    ارش


پاسخی بگذارید

