فراتر از فتوشاپ آنلاین

ژوئیه 14, 2008

اگرچه مدتي قبل كمپاني ادوبي ورژن انلايني از فتوشاپ را منتشر كرده است اما امكانات ارائه شده در ان نسخه بسيار محدود است و همچنين بيشتر تمركز بر روی عامه كاربران اينترنتي دارد كه فعاليت‌هاي بسيار ساده‌اي را انجام مي‌دهند(مثل تصحيح  red-eye ).

اما همانطور كه مي‌دانيم فتوشاپ عشق واقعي هنرمندان و گرافيست‌هايي است كه با كمك ان تصاويري بديع خلق مي‌كنند.اگر در گذشته هر هنرمندي تنها خودش مي‌توانست با فتوشاپ بر روی يك اثر كار كند اما امروزه و در وب2 اين امكان ايجاد شده كه تمام ان فعاليتها هم به صورت فردي و هم به صورت گروهي و كاملا آنلاين ممكن شود. براي اين منظور سرويس‌هايي ايجاد شده‌اند تحت نام سرويسهاي آنلاين ويرايش تصاوير-تحت فلش- يا Flash web apps (Photoshop Express, Picnik, Splashup, Fotoflexer and Aviary) . امروز توانستم با يكي از بهترين آنها آشنا شوم

اويري  بنظر مي‌رسد از همه آنها متفاوت‌تر و جذاب‌تر است. احتمالا تاكنون با اسم سايت http://www.worth1000.com/ آشنا شده‌ايد. اويری يكي از محصولات اين گروه است.

 

اويری ادعا مي‌كند كه مي‌خواهد مكاني باشد براي تمام كساني كه “خلق مي‌كنند”: از تصوير گرفته تا موزيك و تايپوگرافي و ويديو و سه بعدي. به ديگر معنا مكاني براي گردآوری هنرمندان از هر رشته‌اي.

اين سرويس امكانات فراواني دارد.بعضي از انها را مي‌توانيد در اين ادرس ببينيد.فعلا دو سرويس اصلي ان فعال شده‌اند: phoenix

 

peacock

 

ساير سرويس‌ها نيز به صورت پيوسته منتشر خواهند شد. شخصا هيچ اطلاعاتي در مورد ويرايش عكس و .. ندارم.اما در وبلاگ اويري لينكي است كه يكي از كاربران حرفه‌اي، چندين سرويس مختلف را با هم تست كرده و نظرش را بيان نموده. اين لينك را ببينيد.

من براي تست يك عكس ساده در اينجا قرار داده‌ام. مي‌توانم ان را به صورت عمومي منتشر كنم يا خصوصي. مي‌توانم امكان ويرايش تصوير را محدود به خودم كنم يا براي ديگران نيز اين اجازه را ايجاد نمايم.

در مجموع بنظر مي رسد اويری گزينه بسيار خوبي براي تمامي هنرمندان است. البته براي استفاده از اين سرويس شما نياز به دعوت‌نامه داريد. من فعلا 5 دعوت‌نامه دارم كه حاضرم آن را در اختيار هنرمندان و گرافيست‌هاي عزيزمان قرار دهم. منتها براي استفاده از اويري شما نياز به يك چيز مهم داريد:

اينترنت با سرعت خوب بعلاوه يك مرورگر ساده مثل فايرفاكس. هر چيزي را مي‌توانيد در سايت وارد كنيد، بر روی ان ويرايش انجام دهيد و ان را منتشر كنيد.بنظرم هنرمندان ما نيز بهتر است كار گروهي بر روی وب را تست كنند.وب 2 متعلق به آنها هم هست.

بنظر مي‌رسد بعدها بيشتر نام اويری را خواهيم شنيد  🙂

18 Responses to “فراتر از فتوشاپ آنلاین”

  1. raoros Says:

    اوهوم. منم چند هفته قبل چک اش کردم. فکر کنم چیز خوبی درمیاد بعدها

  2. رضا Says:

    واقعا باید جالب باشه.
    ولی متاسفانه با اینترنت ذغالی که نمیشه…


  3. سلام پست خوبی بود من چک کردم به نظر عالی است ما بصورت گروهی کار میکنیم البته و اگر هنوز دعوت نامه داری ممنون میشیم

  4. Reza Says:

    راستي دكتر جان tinypic هم در سرويس جديدش امكانبررسي آنلاين و اديت آنلاين فابل ها رو مي ده. به نظر اين سايت ها دارن به اين سمت مي رن كه ابزار هاي قابل نصب در كامپيوتر رو آنلاين كنند

  5. hahe Says:

    سلام ، مطلب بسیار مفیدی بود ، من هم سایت را تست کردم به نظر که خیلی خوبه ، دکتر جان التماس دعا … .

  6. شوکا Says:

    بهترین سد برای از دست دادن چنین امکاناتی : اینترنت افتضاح ما .

  7. عماد Says:

    سلام دکتر:
    اتفاقا من با چند تا از این ها کار کردم… و یه بار هم یه گوگلینگی دراین زمینه داشتم. ولی این یکی رو نتونسته بودم پیدا کنم!!! ممنون می شم یه دعوتنامه هم به ما بدی تا یه تستی بکنیم.

  8. محمدرضا Says:

    سلام. لطف می کنید اگه برای من هم یک دعوت نامه بفرستید. متشکرم

  9. armin Says:

    ُلام. من آرمین 19 سالمه . دانشجو گراقیک هستم . دانشگاه هنر تهران .

    اگر بشه حتما برام یه دعوت نامه بفرستید. ممنون میشم.بای


  10. سلام برادر
    از این که این سرویس رو برای همگان معرفی کردی ممنونم
    من یکی از کاربران فعال worth1000 هستم و از phonix استفاده می کنم.
    از نظر من قدرت phonix دوازده برابر بیشتر از photoshop هست. چون من باهاش کار کردم و می دونم چیه.
    محصولات دیگه هم کار کردم، اونا هم عالی هستن اما برای استفاده عموم قرار گرفته نشده. فعلا افرادی که سابقه ی بیشتر داردن باهاشون کار می کنن و اشکالات و باگ ها رو از طریق لینکی که در خود نرم افزار هست اطلاع میدن.
    جالبه بدونید که برو بچز worth1000 علاوه بر سرویس های آنلاین سرویس آفلاینشون رو هم دارن تست می کنند
    بنده نسخه ی کلایت یا قابل نصب phonix رو دارم، اما جای کار زیادی داره
    پیشنهاد می کنم برای خلق آثارتون از فونیکس استفاده کنید، نمونه های کار رو می تونید در سایت http://worth1000.com/ مشاهده کنید.

    در ضمن از دوستان خواهش دارم phonix و کار های دیگه ی aviary رو در وبلاگشون معرفی کنند.
    بنده 48 دعوت نامه دارم که می تونم در اختیار کسانی قرار بدم که حرفه ای هستند و حتماً با برنامه ها کار می کنند و از همه مهمتر اگر به اشکالی بر می خورند اونو از طریق لینکی که در بالای برنامه هست گزارش میدن.
    توجه داشته باشید که فقط و فقط به کسانی ارسال میشه که شرایط بالا رو دارند
    تشکر

  11. Armin Says:

    با کمال احترام و تشکر از اطلاع رسانی خواهش میکنم تا در صورت امکان یک دعوت نامه برایم ارسال کنید
    armin.osanloo@gmail.com


  12. سلام.
    ممنونم.من همیشه دنبال بهترین نوع خدمات انلاین گرافیکی بودم و خواهم بود.
    این یکی بی شک از بهترین هاست. 2 بار ممنونم.
    ممکنه برای دریافت دعوتنامه بیشتر راهنمایی کنید.
    = البته میدونم که فاتحه اون 5 تا تا حالا حتما خونده شده=
    بهرحال ممنون میشم….
    راستی من هم ….. گرافیست که نه…. شاگرد نقاشم . هم اینترنتم ترمز بریده!
    ارادتمند….علی.

  13. Dariush Says:

    سلام. لطف کنید برای من هم یک دعوت نامه بفرستید. متشکرم

  14. shahram Says:

    in tasaviri ra ke dar seiti ke shoma moarefi kardid ke besyar sadeh misheh sakhteshon,albateh ba hamon photoshop mamoli.dar kare geraphic tanha va tanha in iddeh hast ke nogteye asliyeh(mozo), va gar na hameh photoshop ra darand va kamo bish bash ashena hastand .dar akhar agar khastid man khodam megdari amozeshe sakhte tasviri hamrah ba texe farsi amdeh kardeh am agar khastid ba darje namam dar ekhtiyareton mitonan bezaran ta afradeh mobtadi ba didane in amozesh ha ba filter va layeh va rang ha ashena beshan dar enteha man ba kibord ye tasvir hamin ja misazam ke bebinid bi bar naameh ham misheh tasavire sadeh khalg kard.
    shahram az gemany.
    (.) (.)
    : :
    ( Y )


  15. من هم منتظر دعوت‌نامه می‌مانم تا چک کنم.
    gerash[@] gmail.com

  16. sina Says:

    salam
    davatname age mishe thanks
    sinaserver1@gmail.com

  17. مجید خاکی Says:

    مثل اینکه دکتر جون هنوز دعوت نامه دارن؟

    St.Majid[at]Gmail.com

  18. مَتَتی Says:

    ثبت نام کردم و امتحان کردم. ممنون از راهنماییت دکتر


پاسخی بگذارید

