مایکروسافت موفقیت نتبوکها را جدی گرفت

مارس 5, 2009

تصمیمات مایکروسافت می تواند بر روی بسیاری از بازارهای آی تی تاثیرات بارز داشته باشد. مایکروسافت با وجود گستردگی محصولات و تنوع فعالیتها دو گل سرسبد دارد: ۱- سیستم عامل ویندوز ۲-بسته آفیس

هر حرکتی که مایکروسافت در یکی از این دو حیطه انجام دهد می تواند بر روی کل اکوسیستم شرکت موثر باشد. وقتی مایکروسافت هر دو محصول مهم خود را برای بازاری آماده می کند ان بازار می تواند به اتفاقات مهم – چه خوب چه بد- در آینده امید داشته باشد.

مدتهاست که سیستم عامل اکثر نمونه های برتر نتبوکها در دست ویندوز مایکروسافت قرار دارد. مایکروسافت وعده داده در نسخه آینده ویندوز ورژن مخصوص نتبوکها ارائه کند.

امروز در اینجا خواندم که به احتمال فراوان مایکروسافت بر روی نسخه آفیس مخصوص نتبوکها نیز کار می کند. با این حساب مایکروسافت دو محصول بنیادی خود را برای بازار نتبوکها تنظیم می کند. این نشان می دهد که نتبوکها از نظر مایکروسافت بازار مهمی هستند.

البته بحثهایی وجود دارد در مورد اینکه در نتبوکهایی که باید قیمت نهایی انها ارزان تمام شود بهتر است از الترناتیوهای رایگان و اوپن سورس استفاده شود. اما این بحثی فرعی است. چیزی که مهم است این است که می توان امیدوار بود با وارد شدن جدی مایکروسافت به این قسمت٬ هر روز شاهد رونق گرفتن بیش از پیش نتبوکها باشیم.

راستی شما هنوز هم تمایلی به داشتن یک نتبوک ندارید؟ در حالی که قیمت آنها معادل و حتی کمتر از گوشی های موبایل می باشد؟ تردید را کنار بگذارید  🙂

5 Responses to “مایکروسافت موفقیت نتبوکها را جدی گرفت”

  1. فرشاد Says:

    مایکروسافت با ویندوز 7 مطمئنا بازار بیشتری رو ار نت بوکها رو به دست میگیره ! و این زنگ خطری برای سایر سیستم عاملهاست
    ولی من به شخصه هیچ وقت حاضر نیستم بابت نت بوک پول بدم ! تواناییهای یک نت بوک هیچ وقن من رو راضی نمیکنه و ترجیح میدم به جای هزینه نت بوک سخت افزار پی سی رو ارتقا بدم 🙂

  2. 1kimiagar Says:

    اتفاقا من میخوام یه نت بوک بگیرم، چون برای کاربردهای من نت بوک هم کفایت میکنه و دلیلی نداره که کلی پول برای یکسری کارهای عادی بدم. کارهای سنگین من خیلی کم هستند و اگه هم لازم باشه توی پی سی دسکتاپ معمولی‌ام هم میشه انجامش داد.
    سیتم عاملشم هم میخوام لینوکس باشه، چون سیستم عامل مورد استفاده من لینوکسه (:

  3. Payman Says:

    داشتن يا نداشتن نتبوک فکر نکنم به قيمتش خيلی وابسته باشه چيزی که تعيين کننده هست نحوه و مورد استفاده user از کامپيوتر هست.
    من به عنوان يه user حرفه اي نميتونم هيچ وقت نتبوک را جايگزين سيستم رو ميزی کنم.
    من الان با داشتن 2 تا مونيتور 22 اينچ باز هم جا کم دارم !! حالا ببين بشه 13 اينچ 15 اينچ!
    در کل notebook خوبه؛)


  4. سلام و ارادت 🙂


پاسخی بگذارید

