گوشی های ویندوز موبایل را «فعلا» نخرید

آوریل 3, 2009

در بین گوشی هایی که بعنوان smartphone مشهور هستند دسته ای از آنها وجود دارند که بر رویشان سیستم عامل «ویندوز موبایل» نصب شده است.

اگر شما کاربر اینترنت هستید و تمایل دارید که از طریق موبایل هم در «آینده» دسترسی به اینترنت داشته باشید٬ طبعا بینهایت خوشحال می شوید اگر بدانید که مایکروسافت قرار است با الهام از شرکت اپل٬ امکانی تحت عنوان Windows Marketplace راه اندازی کند. همانند گوشی آیفون٬ زین پس کاربران ویندوز موبایل نیز می توانند با ورود به سرویس ویندوز مارکت پلیس٬ نرم افزارهایی که برای گوشی خود نیاز دارند را از همانجا دانلود و نصب کنند.windows-mobile-marketplace

این شیوه در بین کاربران گوشی آیفون بینهایت مورد استقبال قرار گرفته است. طبعا پیش بینی می شود که همان استقبال از ویندوز مارکت پلیس نیز در بین کاربران موبایلهای مایکروسافتی بشود. اما خبر ناراحت کننده ای هم وجود دارد!

اخبار منتشر شده حاکی است این امکان فقط برای گوشی هایی در دسترس است که نسخه ویندوز موبایل آنها حداقل ۶.۵ یا بالاتر باشد . در نتیجه گوشی هایی با ویرایش  Windows Mobile 6.0, 6.1 و قدیمی تر از این امکان بی بهره هستند.

معلوم نیست در آینده مایکروسافت این امکان را برای گوشی های قدیمی نیز مهیا بکند یا خیر٬ اما اگر شما می خواهید گوشی بخرید که چند سال با شما باشد٬ بد نیست از همین حالا دور اندیشی لازم را داشته باشید:

اندکی صبر کنید! یا حداقل گوشی بخرید که ویندوز موبایل ورژن ۶.۵ یا بالاتر بر روی ان نصب شده باشد.

منبع خبر

59 Responses to “گوشی های ویندوز موبایل را «فعلا» نخرید”

  1. رضا.ب Says:

    خبر خیلی خوبیه برای اونایی که کاربر ویندوز موبایلند. و ایده ی بسیار خوبی هم هست. اگر به حد و اندازه اپل به کمال برسه و محبوب بشه. که البته در این زمینه ها مایکروسافت توانایی اش را دارد.

  2. وحید Says:

    برای ما تو ایران فرقی نمی کنه.
    چون برنامه هایی از این قبیل همه پولی خواهند بود و ما در ایران امکان پرداخت آن را نداریم.


  3. کاملا با وحید موافقم. پیشنهاد می کنم مطالبی منتشر کنید که به درد کاربر ایرانی بخوره وگرنه مطالب غیر کاربردی برای ترجمه فراوونه.
    موفق باشی

  4. بابک Says:

    من می خواستم بدونم مگه نمیشه ویندوز موبایلا آپدیت کرد و از نسخه ی 6.1 رفت 6.5
    من خودم اچ تی سی دایموند دارم ولی ورژن 6.1 هست الان یعنی نمیتونم آپدیتش کنم؟

  5. sir payam Says:

    به هر صورت براي آگاهي بد نيست . در ضمن ايرانياني هم هستند كه در خارج از ايران سكونت دارند.

  6. بردیا Says:

    خوب می شه آپدیت کرد! همین الآن برای HTC Touch Pro و SonyEricsson Xperia X1 و شاید مدل های دیگر ROM ویندوز 6.5 موجوده!
    کم کم برای سایر مدل ها هم بیرون می آد.
    اگه این طوری فکر کنیم تا آخر نباید هیج وسیله الکترونیکی رو بخریم!

  7. arash Says:

    منم با نظر بردیا موافقم من خودم الان samsung omnia دارم که 5.6 رو روش ریختم این برنامه ی
    Windows Marketplaceروش نصبه

  8. navid Says:

    نظر آقای وحید اشتباهه . چون به تدریج شمار شرکت هایی که در ایران Visa card و Master Card ارائه می دهند در حال افزایش هستند و حتما چند تایی از آن ها فعالیت مجاز دارند.

  9. leon Says:

    اولا این امکان تو ایران بیشتر به یک جک شبیه هست چون کسی تو ایران برای خرید نرم افزار پول پرداخت نمی کنه !!!!

    دوما جهت اطلاع دوستان امکان نصب ویندوز موبایل 6.5 روی خیلی از دستگاه ها وجود داره حتی دستگاه های قدیمی من خودم دستگاهی دارم که سه ال پیش از رده خارج شد اما الان روش 6.5 نصبه !!! فقط کافی کمی به ساخت رام وارد باشید و یا کسی رو داشته باشید که این مکان رو داشته باشه . در ضمن اکثر دستگاه های جدیدی که توی بازار هست براش رام 6.5 هم هست .

  10. ارسلان اورچین هفت Says:

    بدو حسین که گاوت زایید
    http://www.time.com/time/business/article/0,8599,1888796,00.html?cnn=yes

  11. NEWVGAc12 Says:

    بله میشه آپ دیت کرد:
    http://www.handheldusers.com
    بزرگ ترین سایت و فروم هند هلد در ایران…

    هر نرم افزاری هم که بخوای توش هست اصلا نیازی به این چیزها نیست….


  12. میکروسافت همیشه آینده رو هدف می گیره و معمولا بعد از یک مدت گذشته رو بی خیال می شه

  13. kaveh Says:

    microsoft copy mikone, its a big looser and su**er

  14. behtarnevisi Says:

    به هر حال خبر بومی نبود 😉

  15. Ahmad Says:

    البته اگر این امکانات مجانی و واقعا به دردبخور باشه میشه سیستم عامل رو آپگرید کرد
    من i-mate jamin دارم و چندین سال با ویندوز موبایل 5 کار کرده الان تقریبا 7 ماهی میشه که به 6.1 آپگرید کردم اگه 6.5 هم بیاد همین کارو میکنم
    موفق باشید

  16. Naser Says:

    هیچ فرقی به حال کاربران ایرانی نمی کنه .
    اسم تاپیک ، خیلی جالب نیست !

  17. پنکک Says:

    سلام

    آقا نظرت درباره گوشی nokia 5800 چیه؟‌ راسته که یکی از رقیب‌های ایفونه؟

    توی این نسل چه گوشی رو معرفی میفرمایید؟

  18. DESERTER Says:

    چه عجب، یه چیزی هم از رقیب آیفون نوشتی

  19. 78med Says:

    سلام
    یک سوال وردپرس دات کامی:
    من با پوسته های وردپرس مشکل دارم. شما میدونید که کدام قالبها با فارسی سازگارند؟ همچنین من کدهایی رو که داخل تکست میذارم تا در ستون کناری نمایش داده بشه بعضا حذف میشند و کامل ذخیره و اجرا نمیشند. مشکل از کجاست؟
    با توجه به تجربه شما در زمینه وردپرس مزاحمتون شدم
    متشکرم


  20. واژه نامه «یعنی چی؟» یک واژه نامه فارسی به فارسی برای اصطلاحات و لغاتی است که در گفتگوی روزانه استفاده می شوند اما در فرهنگ های رسمی ثبت نشده اند.

    این واژه نامه توسط همه مردم تکمیل شده و صاحب یا مسوول خاصی ندارد.

  21. ایمان Says:

    دکتر جان سلام
    الان حدود یه هفته ای میشه که نمیتونم وارد داشبورد وبلاگم بشم
    و فکر میکنم که دلیلشم اون «s»باشه که بصورت خودکار آخر
    httpقرار میگره وقتی میخوام وارد وبلاگم بشم.اگه لطف کنی
    و راه حلی (اگه داری)به آدرس ایملم بفرسی ممنون میشم.

  22. 78med Says:

    شما رو به یک بازی فایرفاکسی دعوت کردم
    http://78med.wordpress.com/2009/04/12/firefox-letter/

  23. ایمان Says:

    دکتر جان دستم به دامنت.آقا یه مدته من نمی تونم وارد داشبورد وبلاگم بشمو فکر کنم دلیلشم اون sباشه که بصورت خودکار به آخر http اضافه میشه.تورو جون هر کی دوس داری بگو باید چیکار کرد.لطفا بهم ایمیل بزن

    ممنون


  24. به عنوان یک کاربر 2 ساله پیندوز موبایل
    تاکید بر کامنت وحید

  25. pershianix Says:

    سلام. توی توییتر که جواب نمیدی عزیز!
    چرااکثر وبلاگهای وردپرسی توی IE, Firefox بدون قالب دیده میشه اما توی Mozila هیچ مشکلی نداره؟ وبلاگ تو هم شامل این مورد میشه! توی این عکس، خودت ببین.

    در ضمن وبلاگ خیلی داغی داری. من از طریق وبلاگ تو با توییتر، فیس بوک، وردپرس، فرندفید آشنا شدم.
    مرسی.

  26. مهرداد Says:

    عمرا ماکروسافت در هیج ابعادی بتونه باApp store اپل رقابت کنه چون تعدا برنامهنویسان مشغول برنامه نوشتن برای آیفن خیلی بیشتر از برنامه نویسان برای گوشی های ویندوزه.ماکروسافت 100 سال دیگه هم نمیتونه به رقم 500.000.000 دانلود برسه چه برسه به 900.000.000

  27. arash Says:

    سلام
    من نیز بر پروژه فارسی سازی وردپرس شرکت کردم و یه نسخه انحصاری و بدون غلط املایی بیرون دادم
    خوشحال میشم ..تست کرده و نظرات تان را بیان کنید
    ممنون

  28. hamed Says:

    سلام دوست عزیز طراح من!
    میخواستم اگر براتون امکان داره لینک سایت »
    http://www.Animators.ir
    رو توی قسمت لینکهاس سایت قرار بدید.
    سپاس و تشکر

  29. سروش Says:

    یه سری بحث های جالبی شده، ولی فکر کنم خیلی از کسایی که بحث کردن، با این سیستم ها آشنا نبودند.

    اول که به راحتی به یک کارت اعتباری که الان چند تا شرکت می دن می شه نرم افزار از فروشگاه اپل خرید.

    دوم نرم افزار های توی فروشگاه اپل قیمت شون 1 تا 5 دلار هست، و اکثراً هم یک دلار که باعث می شه به راحتی همه بتوانند بخرند.

    سوم مثل بقیه سایت هایی که نرم افزار کرک روی رپید شیر می ذارن برای آپل هم راه افتاده و بعضی از ما ایرانی هایی که نمی تونیم بخریم می تونیم از رپیدشر دانلود کنیم کلی برنامه رو.

    در ضمن، اوون کسایی که می خوان صبر کنن بعداً گوشی ویندوز بگیرند، بهتره صبر نکنن و همین الان یه آیفون بگیرند و ببینند که چه دنیایی براشون باز می شه با این آیفون!

  30. نیما Says:

    سلام دکتر مزیدی هر موقع برگشتین به وبلاگستان خیلی خوشحال میشم تو این بازی وبلاگی شرکت کنید حتما ایده ها و آرزوهای توییتری تون قشنگه http://blog.nimaa.ir/2009/06/blog-post.html


  31. از زمان انتشارشون خبری نداری؟؟؟

  32. مدیـر Says:

    سلام دکتر جون , من مجید مهرتاش از دوستای قدیم هستم !

    یه سئوال بی ربط !
    می شه درمورد وب 3 یه کم توضیح بدی , من توی یک فایل دیدم که وب 3 رو نشونه درآمد زایی کاربران سایت وب 3 می دونستن !

    یعنی کاربرا هم درآمدی داشته باشن ! آیا این درسته ؟

    ممنون
    مجید مهرتاش

  33. faribnet Says:

    با عرض معذرت! فقط میخواستم آواتارمو چک کنم.

  34. بابک Says:

    الان که دیگه گوگل فارسی رو ترجه می کنه(البته تنها در حد تفهیم موضوع برای کسانی که با متن انگلیسی مشکل دارند) هنر وبلاگ نویس در اینه که مطالب به درد بخور رو منتشر کنه نه فقط ترجمه کنه…

  35. meysam Says:

    company htc ba moblie tytn2 morede khobie chon windows on ghable update hastesh ghablan ham i-mate dashtam agar ghare 6.5 biad ono mishe update kard

  36. سیاوش Says:

    حسین کجایی آقا ، حالت خوبه ؟؟؟ از تو بعیده ۳ ماه پست ندی ، چیزی شده ؟

  37. حمید Says:

    معرفی خوبی بود ولی عنوان اصلا با متن همخونی نداشت

  38. حمید Says:

    الان Coming Soone ولی :
    Discover Free ! هم تو گزینه هاش داره پس می شه گفت لا اقل از این جهت به درد ما می خوره.
    در ضمن این MarketPlace که تو امنیا هست یه صفحه اینترنتی باز می کنه و نرم افزار خاصی نیست که ربطی به ویندوز داشته باشه.


  39. آخه چه ربطی به نخریدن داشت ؟
    تازه اگه این بیاد ، فک کردی مفتی باید دانلود کرد ؟


  40. به نام خدا
    ممنون از اطلاع رسانیتون.
    موفق باشید!

  41. رئیسی Says:

    بعید می‌دونم که مایکروسافت و یا شرکت‌های سازنده گوشی ورژن جدید رو برای آپدیت گوشی‌هاشون در اختیار مشتری‌ها قرار ندن چون بهرحال هم به نفع سازنده‌س که اعتبارشو توی بازار ثابت نگه‌داره و هم بنفع مایکروسافت که از این طریق تعداد بیشتری از مشتریان بسوی فروشگاهش سرازیر میشن.
    اما در نهایت من اگه بخوام یه اسمارت‌فون بخرم که از سیستمی استفاده کنه که معادلش توی کامپیوتر پیدا میشه مطمئن باشید سراغ لینوکسی‌ها خواهم رفت چون با وجود این‌که مدل‌های کمی از گوشی‌های لینوکسی توی بازار موجوده ولی همون تعداد کم، بخوبی تونستن از پس طرفدارانشون بر بیآن!
    شما میتونی براحتی امکاناتی که شرکت قرار نداده توی هسته سیستم‌عامل گوشیت اجرا کنی و هیچ محدودیتی هم توی استفاده از امکانات نخواهی داشت. من به آزادی بهای زیادی میدم پس لینوکس برای من بهترین گزینه‌ست. ویندوز بدلیل مشکلاتی که خودتون هم مطمئنا میدونین اصلاْ تمایلی ندارم و در مورد مک هم که اصلاْ اسمشو نیارین که بنظرم افتضاح‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌هارو ارایه کرده با اون محدودیت‌های عجیب و غریبی که برای کاربراش وضع کرده!

  42. رئیسی Says:

    راستی یه چیزی، نمیدونم وردپرس.کام امکان ویرایش سی‌اس‌اس رو میده یا نه! اگه میده زحمتشو بکش یکم سایز فونت رو بزرگتر بذار که ما لینوکسی‌های بیچاره که فونت تاهوما نداریم (نمیخوایم هم نصب کنیم) بتونیم مطالب شمارو براحتی بخونیم و مجبور نباشیم انقدر این دکمه‌های ctrl+ + رو فشار بدیم و به این فایرفاکس بیچاره انقدر فشار وارد کنیم تا زوم کنه 😉

  43. مهدی Says:

    چرا ديگر اين وبلاگ را آپ نمي كنيد؟! من تازه داشتم شما را مي شناختم. تازه داشتم با شما حال مي كردم.
    جون هر كي دوست داري ادامه بده.

  44. مهدی Says:

    چرا اين وبلاگ ديگه آپ نمي شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  45. ساسان Says:

    سلام
    ناقلا تو یعنی بیش از 300 هزار بازدید کننده داشتی؟؟؟!!!

  46. reza Says:

    دكتر بابا كجايي؟ بخدا وبلاگستان بي تو صفايي نداره.دلم براتون خيلي تنگ شده

  47. رضا حريري Says:

    سلام دكتر جان اميدوارم كه موفق باشي. شما رو در روز وبلاگ ها معرفي كردم بلكه گشايشي شود و از حال شما با خبر شويم.موفق باشيد دكتر جان

    wwww.1nevis.com

  48. Berta Says:

    Hey, just wanted to say how great of an article this is..I’ll be sure to implement some of what I’ve read!

  49. webfa Says:

    به نظر من سیستم عامل سیمبیان از ویندوز موبایل بهتره. چون از نظر برنامه های موجود بسیار متنوع است.

  50. sina Says:

    sina :گوشی های ویندوز موبایل را چگونه باید اپ تو دیت کرد.من امنیا سامسونگ دارم که نیاز به اپ تو دیت شدن داره. لطفا ساده و کار بردی برام شرح بدید که چیکار کنم

    خدا وکیلی اگه بلد هستید برام روش اپ دیت کردن این نوع گوشی ها را ایمیل کنید
    mehdi_bagheri1010@yahoo.com


  51. دکتر جان اینجا مردم با خود دسکتاپ پی‌سی‌ با اینترنت به زور خرید می‌کنن
    تا اونجا که شما گفتی هنوز خیلی راه داریم
    آقا بخرید، فعلن نگران نباشین


  52. نسخه​های 6.1 قابل ارتقا به نسخه 6.5 می​باشند پس اگه می​خواهید بخرید پایین تر از 6.1 نخرین.

  53. ali Says:

    ممنون از راهنمماییتون.

  54. فرید Says:

    سلام یک سوال مهم میشه بفرمایید چرا وقتی تو تویتر میخوام کسی را فالو کنم ارور میده البته از فیلتر شکن پی اچ پروکسی استفاده میکنم

  55. پدرام Says:

    سلام دکتر جون
    شما هم مثل من برای اضافه کردن پلاگین تاریخ شمسی به وردپرس دات کام، به این عزیزان اجنبی رو انداختید؟ 😉
    به نظرتون می‌شه راضی‌شون کرد؟
    چیکار کنیم؟
    به چه زبونی باهاشون حرف بزنیم که راه بدن؟!
    می‌خواین یه نهضت بذاریم، گروهی بهشون حمله کنیم؟!

    انصافا لازمه
    خاطره‌های اکثر ما ایرانی‌ها، با فروردین و مهر و آذر و اسفنده که رنگ می‌گیره، نه آگوست و نوامبر!

    لطفا شما که حداقل برای تم‌ها باهاشون ارتباط نسبتا بیشتری دارید، یه فکری بکنید و نتیجه رو به بقیه هم بگید.
    مخاطب‌های وبلاگت هم زیاده. اگه نیاز به حرکت جمعی باشه، راحت می‌تونی اطلاع‌رسانی کنی.


  56. من دارم و راضی هستم , روش برنامه نویسی هم کردم


  57. دکتر یه خبر از خودت بده نگرانیم


  58. خب در هر صورت فرقی نمی کنه . ما که تحریمیم توی ایران .

  59. خاطره Says:

    آقای دکتر…
    من بدون اجازه شما…
    تو پست آخرم بهتون لینک دادم…
    ممنون…
    و بازم ممنون….


پاسخی بگذارید

