imgfave: مكانی برای يافتن بهترین تصاویر اینترنت

آگوست 29, 2008

بزرگترين مشكل عاشقان عكس در اينترنت كمبود عكس نيست بلكه فراواني ديوانه‌وار ان در سرتاسر وب هست. به همين دليل در طي يك سال اخير چندين و چند سرويس وب دويي براي پيدا كردن و به اشتراك گذاشتن بهترين تصاوير وب راه‌اندازي شد كه احتمالا شما نيز با تعدادي از انها آشنا هستيد. هركدام مزايا و كاربردهاي خاص خود را دارند.

imgfave از يك نظر شبيه نمونه‌هاي قبلي و بخصوص از نظر ظاهر شبيه به pixdaus است (كه متاسفانه  سايت اخير در داخل كشور بلوكه شده است.) يكي از مزيتهاي خوب imgfave اين است كه برخلاف نمونه‌هاي مشابه صفحات سنگيني ندارد و لود شدن آن سريعتر است.

روش استفاده از ان بسيار ساده است: به سايت مي‌یويد در ان ثبت‌نام مي‌كنيد و يك اكانت شخصي براي شما ايجاد مي‌گردد. حال به صفحه اصلي كه برگرديد مي‌بينيد كه عكسهايي در يك ستون رديف شده‌اند. هركدام كه براي شما جذاب بود كافي است بر روی كلمه fave كليك كنيد تا به شكل faved و به رنگ قرمز درآيد. در اين صورت ان تصوير به اكانت شما وارد مي‌شود. مثلا شما مي‌توانيد تصاوير مورد علاقه من را در اين ادرس ببينيد. شما مي‌توانيد ديگران را به ليست دوستان خود اضافه كنيد و هربار كه به سايت سربزنيد از عكسهايي كه توسط دوستان بوكمارك مي‌شود باخبر شويد.

اما ممكن است كساني كه قبلا با سرويسهاي مشابه كار كرده باشند تا اينجا چيز متفاوتي نبينند. حق با آنهاست .تا اينجا تفاوت انچناني ديده نمي‌شود.

قدرت اصلي imgfaveدر چيزي نهفته است كه به صورت ريز در پايين صفحه ان درج شده است:

imgfave is powered by the Laconica microblogging software, available under the GNU Affero General Public License.

imgfave is open source (download page).

بله! دو نكته بسيار جذاب و مهم البته نه براي كاربران عادي ايميج‌فيو؛ بلكه براي علاقه‌مندان به تحولات وب:

1- ايميج‌فيو بر اساس يك نرم‌افزار ميكروبلاگينگ طراحي شده است به نام http://laconi.ca/. تصور مي‌كنم اين يك دليل خوب باشد براي اين كه قدرت ميكروبلاگينگ را دست كم نگيريم.

2- هم لاكونيكا و هم ايميج‌فيو هر دو به صورت اوپن سورس و تحت مجوز GNU منتشر شده‌اند. اين بدان معناست كه اوپن سورس هم به دنياي ميكروبلاگينگ راه يافته و هم به دنياي بوكمارك تصاوير. مهمترين مزيت اين اتفاق اين است كه هركسي بسته به نياز خود مي‌تواند از اين نرم‌افزارها استفاده كند و انها را شخصي‌سازي نمايد.

توصيه: بنظرم بد نيست اگر كسي توان و حوصله ان را دارد اين نرم‌افزار را دانلود كند، ان را در جايي تست نمايد و نتيجه تست خود را به وبلاگستان فارسي معرفي كند. شايد زين پس نمونه‌هايي چون ايميج‌فيو يا ويژوالايز يا … را در وب فارسي هم ديديدم.

8 Responses to “imgfave: مكانی برای يافتن بهترین تصاویر اینترنت”

  1. littlefarbod Says:

    سلام دکتر.
    یکی دو روز پیش، Gabe, مدیر این سایت (که در فیس بوک، با هم اشنا شده بودیم)، پیغام داده بود که به نظرت می شود بخش فارسی هم برای فورومهای این سایت راه انداخت و آیا استقبال می شود؟
    گفتم که خوب است و تشویقش کردم و قرار شد وقتی مقدمات آماده شد خبر بدهد تا با کمک بروبچز! بخش فارسی اش را هندل کنیم. اتفاقا از شما و چند بلاگر دیگر نیز نام بردم که خوب می توانند با معرفی سرویسهای کارآ، مخاطب جذب کنند. اینست که گفتم در جریان باشد تا اگر قرار بر کار شد شما هم کمکی اگر زحمت نبود، به دوستان بنمایید.
    مرسی

  2. saef Says:

    thanks a lot!!!!!!!!!!!!!!

  3. JetPack Says:

    دوست عزیز
    ای کاش این سایت رو معرفی نمیکردی چون متاسفانه اگه مخابرات از وجود چنین سایتی با خبر بشه سایت در عرض 3 سوت و شایدم کمتر ف.ی.ل.ت.ر میشه
    اما با این حال خیلی حال دادای دمت ق ی ی ی ژ

  4. عماد Says:

    ممنون…
    باید یه باز بشینم یه لیستی از این نمونه سایت ها رو بررسی کنم!

  5. majid.apple Says:

    یک سئوال
    این سایت آپلود از هارد نداره؟
    یعنی عکس های گزیده و مورد علاقه رو فقط از وب میشه bookmark کرد

  6. hamid Says:

    ممنون دکتر جان
    فکر کنم http://showmepic.com هم که در ضمینه گزینشی کردن تصاویر وب کار می کنه ، براتون جالب باشه


  7. […] imgfave: مكانی برای يافتن بهترین تصاویر اینترنت « وب 2 […]

  8. سمیه Says:

    بد نیست از این بهتر هم میتونه بشه


بیان دیدگاه