۱۳ لپ تاپ جدید با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان

نوامبر 11, 2008

انقلاب نتبوکها – ۲

در این نوشته نگاهی می اندازیم به ۱۳ نتبوک netbooks که قیمتهایی کمتر از ۳۹۹ دلار(حدود ۴۰۰ هزار تومان) دارند. متن زیر به این مطلب بسیار مدیون است:

اولین بار ایسوس قصد داشت لپ تاپی زیر ۲۰۰ دلار (۲۰۰ هزار تومان) تولید کند. اما اولین محصول ان در October, 2007 به اسم Eee PC 701 4G با قیمت ۴۰۰ دلار تولید شد. اکنون تنها یک سال از ان تاریخ گذشته است. در این مدت نتبوکهای بسیاری تولید شده اند. تکنولوژی نتبوکها با سرعت بینهایت سرسام آوری در حال تکامل هستند. در این بین نگاهی می اندازیم به تعدادی از برترین نمونه های انها با رنج قیمتی زیر ۴۰۰ دلار:

۱- Acer Aspire One (Linux, 3 cell battery) – $326: 8.9 inch display, 1.6GHz Intel Atom CPU, 512MB of RAM, an 8GB solid state disk and Linpus Linux Lite

۲- Acer Aspire One (Windows XP, 3 cell battery) – $379

۳- Acer Aspire One (Windows XP, 6 cell battery) – $399.95

۴- HP Mini-Note (SUSE Linux, 4GB SSD) – $299

۵- Dell Inspiron Mini 9 Laptop Computer – $349

۶- Lenovo IdeaPad S10 – $399

۷- Sylvania G Meso – $369.99

۸- MSI Wind U100 – $399.99 (after rebate):10.2 inch screen, 1.6GHz Intel Atom CPU, 1GB of RAM, and a 120GB HDD. This model has a 3 cell battery and normally sells for about $450

اما نمی شود در مورد نتبوکها مطلبی نوشت و از Eee PC سخن نگوییم. Eee PC یک چرخش بسیار مهم در تاریخ لپ تاپها بوده است. تاکنون ۴ میلیون از این دستگاهاه فروخته شده اند که پیش بینی می شود تا پایان سال میلادی به رقم ۵ میلیون برسد. در این بین Eee PC سه رده متمایز دارد: سری ۷۰۰ – سری ۹۰۰ و سری ۱۰۰۰ . البته تاکنون! فردا ممکن است ابستن هر اتفاقی باشد! در این بین بهتر است مدلهای قدیمی تر ان را که از تراشه اتم اینتل استفاده نمی کنند فراموش کنید(سری ۷۰۰ و یکی دو نمونه از سری ۹۰۰ ):asus-eee-pc-1000h-notebook

۹- Asus Eee PC 900 – $334.99

۱۰- Asus Eee PC 900A – $299.99

۱۱- Asus Eee PC 900HA – $349.99

۱۲- Asus Eee PC 904HA – $389.99 

۱۳- Asus Eee PC 1000HD – $399

این نمونه ها همانطور که گفته شده از این لینک ذکر شده اند. لینک مربوطه حدود ۲۰ روز قبل یعنی روز بیستم ماه قبل میلادی نوشته شده است.اگر به لینکهای آمازون مراجعه کنید می بینید که قیمتها بازهم کاهش داشته اند!!

نکته : ایسوس همچنین وعده داده است در سال ۲۰۰۹ یک نتبوک با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار(۲۰۰ هزارتومان) ارائه دهد. همین الان نتبوکی مثل Eee PC 1000 HA می تواند یک گزینه بسیار بسیار قدرتمند برای اکثر کاربران باشد.

نکته۲: ناگفته پیداست که هم اکنون این نتبوکها در داخل کشورمان با همین قیمتها ممکن است در دسترس نباشند.اینها قیمتهای امریکا و سایت امازون است. قیمت تمام شده برای ما ممکن است متفاوت باشد. هدف از ارائه این مطلب در اینجا اساسا چیزی متفاوت است.

نکته۲: این مطلب با این که تقریبا کپی از مطلب انگلیسی مربوطه است اما بعلت اهمیتش در اینجا چاپ می شود. بعدها بدین مطلب ارجاعات بسیار خواهیم داشت.

19 Responses to “۱۳ لپ تاپ جدید با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان”


  1. […] لپ تاپ جدید با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان https://mhmazidi2.wordpress.com/2008/11/11/netbooks-2/ « előző | fox111 — 2008. 11. 11. […]

  2. rezab Says:

    مطلب خوبی بود.مرسی از چاپ مطلبتون !

  3. حامد Says:

    سلام جالب است.

    این لپتاپها به جهت کوچکی صفحه نمایش، نمی توانند به مدت زیاد مورد استفاده قرار بگیرند، اما در مقابل، قابل حمل و نقل بالایی دارند.

  4. جواد Says:

    مفید و وسوسه کننده


  5. […] جدید:۱۳ لپ تاپ جدید با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان https://mhmazidi2.wordpress.com/2008/11/11/netbooks-2/ | következő » mhmazidi — 2008. 11. 11. […]

  6. hajit Says:

    جریان تکنولوژی داره به سمت یکی شدن لپ تاپ و موبایل حرکت میکنه ، یعنی لپ تاپ ها کوچکتر میشن و موبایل ها قابلیت های بیشتری پیدا میکنن، و موتور حرکت این جریان هم وب هستش. بدلیل اینکه بمرور زمان اکثر نرم افزار ها دارن بصورت آنلاین در میان و تقریبا میشه گفت تمام نیازهای ما از جهان اینترنت جواب میگیرند. مثلا این نتبوک های جدید با این قیمت های واقعا مناسبشون ، بیشتر برای انجام کارهای آنلاین قابلیت استفاده دارن. و مهمترین خصیصه شون سبکی اونهاست. پیش نیاز حرکت در مسیر پیشرفت های امروز بشر ، داشتن ارتباط پرسرعت و بدون محدودیت مکانی با دنیای وب هستش. چیزی که ما تو ایران حتی نمیتونیم بهش فکر کنیم.


  7. جالب بودند و مفيد…


  8. […] ۱۳ لپ تاپ جدید با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان اولین بار ایسوس قصد داشت لپ تاپی زیر ۲۰۰ دلار (۲۰۰ هزار تومان) تولید کند. اما اولین محصول ان در October, 2007 به اسم Eee PC 701 4G با قیمت ۴۰۰ دلار تولید شد. اکنون تنها یک سال از ان تاریخ گذشته است. در این مدت نتبوکهای بسیاری تولید شده اند. تکنولوژی نتبوکها با سرعت بینهایت سرسام آوری در حال تکامل هستند. در این بین نگاهی می اندازیم به تعدادی از برترین نمونه های انها با رنج قیمتی زیر ۴۰۰ دلار: (tags: لپتاپ ارزان قيمت) […]


  9. هر چی ارزونتر بهتر…

  10. MF2FX Says:

    خیلی ممنون
    ولی جالب اینجاست تا بیاد به ایران برسه افزایش چند برابری خواهد داشت مثل بقیه چیزا .
    گوشی آیفون هم توی آمریکا به قول خودشون 299.9$ ولی توی ایران 800 تومان (یاعلی!)
    اینم چنین اتفاقی واسش میافته.
    ممنون

  11. فرحان Says:

    شک نکن به ایران که برسند دو برابر میشن


  12. […] كه رو چند پست وبلاگ مزيدي راه افتاده خيلي جالب است. مثل اين كامنت و اين يكي و […]


  13. همیشه قیمیت و امکانات معکوس هم عمل می‌کنند، یعنی هرچی ارزون‌تر امکاناتش کمتر. اگر بشه چیزی ساخت که امکانات بیشتری داشته باشه و همزمان قیمیت کمتر، اونوقت می‌شه گفت پیشرفت صورت پذیرفته.


  14. سلام
    شما منو لینک کردین و به من سر زدین.یه توضیح میدین؟


  15. شما چرا هميشه به من سر ميزنيد ولي پيغام نميزاريد؟


  16. من كجا هميشه سر ميزنم؟!هر وقت آدرستون توي وبگذرم باشه باز وب شما رو باز مي كنم


  17. منظورم اين بود كه هر وقت آدرستون توي وبگذرم باشه وب شما رو باز مي كنم

  18. محمد رضا Says:

    كجا از اين لپ تاپ ها مي فروشند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


بیان دیدگاه