وبلاگ نویسی بسیار سریع با وردپرس

دسامبر 5, 2008

همانطور که گفته شد امروز ورژن جدید وردپرس یعنی ۲٬۷ بر روی وبلاگهای وردپرس دات کام فعال شد. نکات جالب و همچنین ریزنکات آموزشی فراوانی دارد که امیدوارم به مرور دوستان و کاربران وردپرسی در وبلاگهایشان به ان اشاره کنند.

اما یکی از نکات بسیار مهمی که تعدادی از کاربران وردپرس بدان اشاره داشتند – و بعضی از منتقدان وردپرس از ان به عنوان یک عیب سنگین وردپرس یاد می کردند- این بود که به مرور زمان داشبورد وبلاگهای وردپرسی بسیار سنگین حجیم و پر از گزینه هایی بود که برای تعداد زیادی از وبلاگ نویسان جذابیت و کاربردی نداشت. همیشه این نکته را در ذهن داشتم که چرا تیم وردپرس یک نسخه سبک از وردپرس را برای این دسته از دوستان مهیا نمی کند؟

امروز در نسخه جدید وردپرس.کام این امکان را آماده شده یافتم. این امکان برای دو دسته از افراد بسیار بسیار مهم است:

۱- تعداد زیادی از وبلاگ نویسان ایرانی – برخلاف همتایان غربی خود- هنوز از اینترنت دایال آپ استفاده می کنند و در نتیجه محدودیت سرعت دارند.داشبورد وبلاگی سبک٬ سریعا لود می شود و بسیار مفید است

۲- همچنین اکثر وبلاگ نویسان تمایل زیادی برای درگیر شدن با ریزنکات وبلاگ نویسی ندارند و ترجیح می دهند سریعا مطلب خود را منتشر کنند. این نکته ای بود که تاکنون سرویسهای وبلاگ نویسی وطنی بعنوان مزیت خود در برابر وردپرس مطرح می کردند.اکنون انها این برتری را هم  از دست دادند.

روش استفاده:

از امروز به بعد وقتی به داشبورد وبلاگتان مراجعه کنید با صفحه ای مواجه خواهید شد که در سمت راست گزینه های اصلی داشبورد قرار دارد و در بقیه صفحه ویجت هایی قابل تنظیم قرار می گیرد.این ویجتها را می توان بسته به علاقه شخصی خود تنظیم کرد.

اما در بالای صفحه گزینه ای وجود دارد به نام screen options . بر روی ان کلیک کنید .یک کشو باز می شود و چندین گزینه نمایان می گردد. اینها اسامی ویجتهایی هستند که در صفحه اول داشبورد شما فعالند. حالا برای سریعتر کردن وبلاگ نویسیتان می توانید تیک ویجتهای اضافی را بردارید.مثلا من تیک تمامی ویجتها بجز ویجت نشر مطلب (که در اصطلاح بدان quickpress ) گویند را برداشتم.نتیجه :

wp2.7

زین پس با وارد شدن به داشبورد وبلاگم تنها همین صفحه سبک و ساده نمایان خواهد شد. شما فقط وبلاگ می نویسید و سریع انرا منتشر می کنید.هر وقت نیز تمایل داشتید که گزینه های دیگر و مفصلتری را استفاده و بررسی کنید کافی است بر روی screen options در بالای صفحه کلیک کرده و دوباره ویجتهای مربوطه را فعال کنید.

از وبلاگ نویسی سریع٬ مدرن و بسیار منعطف در وردپرس.کام لذت ببرید.

هنوز وبلاگی در وردپرس.کام ندارید؟ مشکلی نیست! هم اکنون اقدام کنید

12 Responses to “وبلاگ نویسی بسیار سریع با وردپرس”

  1. mateel Says:

    چه خوشگل شدی امشب .وردپرس

  2. Kazar Says:

    فقط یه چیز می تونم بگم :
    وردپرس حرف نداره! 🙂


  3. مامبو رو ترجیح میدم…

  4. sinac Says:

    نسخه جدید حرف نداره٬ سرعتش رفته بالا فقط بنده را نجبور میکنه تا از نسخه فارسی آ> استفاده کنم چون حروف فارسی در نسخه انگلیسی آنچنان تعریفی نداره (با فونت Verdana 14 نشون میده)


  5. […] وبلاگ نویسی بسیار سریع با وردپرس همانطور که گفته شد امروز ورژن جدید وردپرس یعنی ۲٬۷ بر روی وبلاگهای وردپرس دات کام فعال شد. نکات جالب و همچنین ریزنکات آموزشی فراوانی دارد که امیدوارم به مرور دوستان و کاربران وردپرسی در وبلاگهایشان به ان اشاره کنند. (tags: wordpress wordpress2.7) […]

  6. علیرضا Says:

    من با فایرفاکس میرم، اما موقع لاگین کردن همیشه network timeout میده. نمیتونم لاگین کنم.چی کار کنم؟


  7. […] و راحتی و سرعت مهم ترین ویژگی آن است . و با آن می توان وبلاگ نویسی سریع را تجربه […]


  8. […] و راحتی و سرعت مهم ترین ویژگی آن است . و با آن می توان وبلاگ نویسی سریع را تجربه  […]


بیان دیدگاه