ديسكاس

مِی 11, 2008

اين مطلب مخاطب خاص دارد. مخاطب اصلي اين نوشته در درجه اول وبلاگهايي است كه بر روی هاست و دامين شخصي قرار دارند، در درجه بعد وبلاگهايي كه در سرويس بلاگسپات فعال هستند.

چند وقتي است كه سرويس‌هاي كامنتينگ تغييراتي به خود ديده‌اند. دوتا از معروفترين و جديدترين آنها IntenseDebate و ديگري  disqus مي باشد.مدتي بود كه تمايل داشتم در مورد لزوم استفاده از اين دو چيزي بنويسم.امروز وقتي اين نوشته را خواندم بنظرم آمد بد نيست پيشنهادم را مطرح كنم.

ديسكاس در فرندفيد پشتيباني مي‌شود. فعال كردن امكانات ديسكاس بر روی وبلاگ شما علاوه بر اين كه مي‌تواند شناخت بيشتر و بهتري نسبت به كامنت‌گذاران شما ايجاد كند،  مي‌تواند به افزايش كمي و كيفي كامنت‌گذاران نيز منجر شود. پيشنهاد من اين است كه امكانت ديسكاس را بر روی وبلاگتان فعال كنيد. ديسكاس چند وقتي است كه در وبلاگستان جهاني – بخصوص در بين وبلاگهاي آي‌تي- طرفداران خوبي پيدا كرده است.

استفاده از ديسكاس بر روی wordpress.com ممكن نيست. اما بقيه وبلاگ‌نويسان ما بخصوص كساني كه در مورد آی‌تي مي‌نويسند- بويژه اگر وبلاگهاي مطرحي نيز داشته باشند- با فعال كردن و تست ديسكاس بر روی وبلاگشان مي‌توانند به شناخت سريعتر اين سرويس جذاب كمك كنند. در صورت تمايل، مي‌توان در مورد پتانسيل‌هاي فراوان اين سرويس چندين مطلب نوشت.

http://disqus.com/

19 Responses to “ديسكاس”

  1. میلاد Says:

    دکتر لااقل یک خط میگفتید این دیسکاس چیه

  2. zeek Says:

    مشکل کامنت بلاگر رو حل میکنه!
    همین چند دقیقه پیش امتحانش کردم، به نظر میاد که خیلی خوب کار میکنه.


  3. دکتر من فعلان روی وبلاگم راهش انداختم سرویس بدی نیست . هنوز زیاد باهش کار نکردم .

  4. سالار Says:

    بسیار اطلاعات جالبی بود
    واسه من که خیلی مفید بود

  5. صادق Says:

    فکر کنم یکی از بزرگترین معایبش اینه که مدیریت نظرات رو از بخش مدیریتی وبلاگ خارج میکنه و به یه سایت دیگه می بره. اگه نظرات رو میشد در همون سایت مدیریت کرد فکر کنم میشد باهاش کنار اومد.

  6. Mohammad Says:

    سلام دكتر من هم براي تامبلر از ديسكاس استفاده مي‌كنم


  7. من نفهمیدم این دکتر علیرضا مجیدی همون دکتر مزیدیه؟؟؟؟؟ هردو تا وبلاگ خوبن. اما گاهی گیج می شم…

  8. yasaman Says:

    رو بلاگفا نميشه نه؟

  9. atheist Says:

    آقای مزیدی! چند ماه پیش موقع انتخابات کتابی از آقای نایپول به نام انتخابات الیویرا معرفی کردید.
    لطفا اگر مقدور است، نام انتشاراتی که این کتاب را چاپ کرده، اعلام بفرماید.

  10. websaz Says:

    خوب این پست هم باز قابل استفاده برام نبود اما ممنون که نشرش باعث ارتقای اطلاعاتم شد.
    بای

  11. mhmazidi Says:

    @زيك: اي كاش ادرس وبلاگتون رو هم درج مي‌كردين تا بقيه ببينن.
    @سالاری : من هنوز ديسكاس را بر روی كامنتهاي شما نديدم
    @محمد: مدتها قبل ديسكاس را در تامبلر شما ديدم.
    @من بدون سانسور: براي اين كه گيج نشين: دكتر مجيدي:دكتر وبلاگستان . مزيدي: نويسنده وبلاگ وب2
    @ياسمن: در مورد بلاگفا نمي‌دونم. شما هنوز از بلاگفا دل نكندين؟ :))
    @اتئيست: شرمنده‌ام علي جان. ان انتشاراتي گمنام بود و متاسفانه اسم ان را در جايي يادداشت نكردم.كتاب را هم تحويل كتابخانه دادم


  12. […] یک پیش زمینه ذهنی دارد که لازم است که در ابتدا پست “دیسکاس” رو از وبلاگ دکتر مزیدی مطالعه نمایید.حال اگر قصد […]


  13. سلام. من با گوگل ریدر که می خونم امکان کامنت گذاری نیست. این دیسکاس می تونه این مشکل رو حل کنه؟


  14. سلام
    دكتر راستش را بخواهي ديسكاس پروژه‌ي خوبي نيست. لا اقل من باهاش حال نمي كنم. همين كه مديريت كامنت‌ها را منتقل مي‌كند به جايي جز داشبود، به قدر كافي دلپذيري وبلاگ نويسي را زائل مي‌كند.
    از طرف ديگر، حسن بزرگ وردپرس در برابر سرويس‌هايي مثل بلاگر همين سرويس كامنتينگ آن است. حالا چه دليلي دارد كه ما بيائيم همچين كاري بكنيم ؟ انگار كن رفته‌ايم سراغ اون هالو ه !!!

  15. سجاد Says:

    دکتر جان این سرویس خیلی جالبه ولی معمولا کسایی که از وبلاگ های وطنی استفاده می کنند دانش کافی رو برای راه انداختن این سرور در وبلاگشون ندارند.
    لطف کنید که درخواست یک آموزش ساده برای وبلاگ های blogfa.com persianblog.com mihanblog.com …….. بدید تا دوستان بدون دردسر کارشون رو انجام بدن. من خودم سعی کردم که برای بلاگفا راش بندازم و با این همه ادعا نتونستم!. البته عیب از ما بود ولی بلاگفا هم بی تقصیر نبود. کاش یکی مشکل مارو حل کنه


  16. […] ·Tagged نظرات, وب 2, کامنت, راحتی, شارینگ به تازگی توسط  این مطلب از دکتر مزیدی با سرویس بسیار جالب  disqus.com آشنا شدم. واقعا شیفته ی این […]

  17. جک Says:

    کاشکی روی بلاگفا هم میشد


  18. […] disqus می‌تونید اینجا یک مطلب بخونید. اینجا و اینجا […]


بیان دیدگاه