نسل جديد ايرانسل

فوریه 5, 2008

تاكنون نحوه استفاده شما از اينترنت موبايلي چگونه بوده است؟ بيشتر دريافت بوده يا ارسال؟ احتمالا بيشتر دريافت بوده و البته كيفيت ارسال آن نبايد خيلي راحت باشد با اين حال اكنون فرصتي ايجاد شده كه مي‌تواند براي همه جذاب باشد.

سايت http://www.utterz.com/ مي‌تواند برا‌ی كاربران ايرانسل جذابيت خاصي پيدا كند.نكته مهم اين است كه كشور ايران در ليست وجود دارد.شما با ثبت‌نام در يوترز و دادن شماره موبايل خود به راحتي در آن ثبت‌نام مي‌كنيد. اكنون مي‌توانيد از داخل موبايل خود هرچيزی( صوت، تصوير، متن و ويديو ) را به سايت يوترز ارسال كنيد.

تا اينجا كه هيچ نكته خاصي ندارد! اما اهميت يوترز از اينجا به بعد است!! اين سايت قابليت sync شدن با بسياری از سرويسهای حال حاضر وب را دارد ازجمله: وردپرس، بلاگر، لايو ژورنال، موويبل تايپ ، فليكر ، تامبلر و توييتر. هماهنگي با وردپرس، هم شامل wordpress.com است و هم wordpress.org .

در نتيجه فرقي ندارد كه شما در كجاي وب باشيد. مي‌توانيد با sync كردن اكانت يوترز خود هر نوع محتوي توليد شده در موبال خود را به هر نقطه‌اي از وب ارسال كنيد. مثلا شما مي‌توانيد تصاوير موبايل خود را به فليكر، وردپرس ، بلاگر و … بفرستيد ؛ متن را به هركدام از موارد بالا و … شما مي‌توانيد تمام محتويات صوتي و تصويری موبايل خود را به وبلاگ  خود (  وردپرس دات كام ؛ وردپرس دات اورگ، بلاگر ، توييتر ، موويبل تايپ و ….) بفرستيد.

تنها كافي است يك اكانت در يوترز ايجاد كنيد؛ آن را با وبلاگ خود مرتبط كنيد و سپس محتوي را از موبايل خود به يوترزارسال كنيد.هر محتوي پس از 10 دقيقه به وبلاگ شما ارسال مي‌شود .در اين 10 دقيقه مي‌توانيد محتوي خود را ويرايش كنيد.

نكته: من دسترسي به ايرانسل ندارم.خوشحال مي‌شوم يكي از دوستان تست كند و نتيجه را در كامنتها اعلام كند.

سوال: بنظر شما اين امكان جذاب نيست؟ چه روشهايي جهت استفاده بهينه از يوترز به ذهنتان مي‌رسد؟

ايده اوليه اين پست را از اين مطلب وبلاگ تولز كالكشن گرفتم. در اين پست توضيح مي‌دهد كه چگونه مي‌توان با كمك وردپرس( هم براي دات كام و هم براي دات اورگ) و استفاده از تم جديد پرولوگ يك توييتر شخصي در وردپرس راه‌اندازی كرد.

بنظر مي‌رسد مجموعه  وردپرس+پرولوگ+يوترز  در حال تغيير مفهوم موبلاگ(moblog= mobile blogging) مي‌باشند. يك نمونه از ان را مي‌توانيد در اينجا ببينيد.اين مي‌تواند شروعي براي موبلاگ گروهي باشد!!

7 Responses to “نسل جديد ايرانسل”


  1. فوق العاده است !
    واقعاً دارم وسوسه ميشميم كارت ايرانسل بگيرم !
    ولي اي كاش يك گوشي خوب و ارزون قيمت هم معرفي ميكرديد كه ميشد باهاش توي وب مانور داد .

    ارادتمند / مرتضي بهمني

  2. . Says:

    دکی… عضو شدم ولی همون اول که دارم با بلاگرم ارتباط برقرار میکنم اسم بلاگام خرچنگ قورباغه شده… حالا برمیگردم

  3. محمدرضا Says:

    حیف شد الان گوشم دستم نیست عضو بشم …
    شب حتما تستش می‌کنم باید چیز خیلی به درد بخوری باشه!

    ممنون، موفق باشی 🙂

  4. علی Says:

    دکتر خدایی چه ایده هایی میدی. ولی من میگم اول خودت یه ایرانسل بخری بد نیست!
    تولدت کی ه؟! بگو ما می خریم که هی تو پست ها نگی من ایرانسل ندارم!

  5. مصطفی Says:

    nokia 6300 va samsung d900

  6. محسن Says:

    من یکساله دارم از GPRS ایرانسل استفاده می کنم و به راحتی تونستم توی پارسااسپیس حدود 100 مگابایت با موبایل فایل آپلود کنم!


بیان دیدگاه