عكسهای محبوب شما كدام است؟

فوریه 20, 2008

عكسهاي مورد علاقه خود را چگونه پيدا مي‌كنيد؟ با جستجو؟ با استفاده از راهنمايي ديگران؟ از طريق سايت استامبل؟ يا …

يكي از تكنولوژيهايي كه در وب 2.0 طرفداران زيادي پيدا كرده سرويسهايي است كه برپايه recommandation يا پيشنهاد دادن مي‌باشد.به عبارتي سايت مربوطه براساس نوع فعاليت شما، سليقه‌تان را حدس مي‌زند و نمونه‌هاي مشابه را به شما پيشنهاد مي‌كند.

يكي از اين نمونه‌ها كه به تازگي شروع به كار كرده است سايت http://insuggest.com/ است.اينساجست از دو قسمت تشكيل شده: سايت(وب) و  عكس. مكانيسم هردو يكسان است اما شخصا از نتايج وب آن راضي نبودم در صورتي كه بخش تصاوير ان واقعا جذاب و مفيد است.

http://images.insuggest.com/ طرح ساده‌اي دارد.هر كسي مي‌تواند به اين آدرس برود.نياز به ثبت‌نام ندارد.در بدو ورود نمايي مانند تصوير زير را شاهد خواهيد بود. در سمت چپ 16 تصوير تصادفي و در سمت راست تصوير بزرگ شده يكي از اين تصاوير. در بالا نيز 4 مكان خالي وجود دارد.images-insuggest

شما مي‌توانيد در بين 16 تصاوير هركدام را كه دوست داشتيد انتخاب كنيد.ماوس را بر روی عكس برده drag&drop(بكشيد-رها كنيد) را انجام داده و عكس مربوطه را به يكي از 4 فضاي خالي در بالا بكشيد و رها كنيد.

حالا اينساجست با توجه به اين عكس 16 تصوير جديد را در سمت چپ لود مي‌كند. هركدام از تصاوير كه مورد علاقه شما بود مي‌توانيد بر روی آن كليك كنيد.در اينحال عكس مربوطه در سمت راست بزرگ مي‌شود.

اين سرويس كمتر از يكماه است كه بصورت عمومي ارائه شده. طبعا اضافه كردن امكانات ديگري مثل داشتن اكانت شخصي و توانايي بوكمارك كردن تصاوير مي‌تواند بر جذابيت ان بيافزايد. با اينحال در همين حد نيز توانست ساعتها مرا به خودش مشغول كند!!

فعلا تصاوير محدود به فليكر هستند.اما چه باك؟ در فليكر بيش از 2 ميليارد قطعه عكس وجود دارد! اميدوارم كم‌كم ساير منابع عكس نيز بدين سايت اضافه شوند.

راستي: شما عكسهاي مورد علاقه خود را چگونه مي‌يابيد؟ ترفندهاي شما چيست؟

15 Responses to “عكسهای محبوب شما كدام است؟”

  1. رضا Says:

    دکتر جان یک سایت دیگه هم هست که به صورت سوشیال برای قرار دادن عکس ها عمل می کنه.
    من که از این سایت خیلی استفاده کردم.گفتم که بگم
    http://www.socwall.com/


  2. خلاقیت بسیار خوبی داشته…
    ما که خوشمان آمد…!
    یک مطلب هم در مورد سوشیال والپیپرینگ نوشته بودم چند روز پیش…
    در آن جا هم عکس های زیبایی را می توان با دیگران شریک شد…


  3. جااااااااااان پیشی هاشوووو : x عجب عسکایی مرسی دکتر !

  4. صادق Says:

    بهترین ترفندی بود که من تابحال برای پیدا کردن عکس ازش استفاده کردم.


  5. WooooooW
    تدی هم داره توش : ))

  6. فتحی Says:

    دکتر. قبلنا تیزتر سایتهای عکس رو معرفی می کردید. ایشالله بشید همون مزیدی که قبلا بودید. سرور این سایت روی فلیکر پایه گذاری شده است. یعنی عکسها را از فلیکر استخارج می کند. برای همین ای کاش می گفتید که باید حتما نرم افزار ضد فیــــــلتر هم روشن باشد.

  7. kasra Says:

    سلام ، جالب بود . این سایت هم گالری عکس جالبی داره ………………………………………………………….. >>> http://www.photo20.com


  8. […] اموات این دکتر رو هم […]


  9. […] if you are able to read Arabic, you might be interested to take a look at this: عكسهای محبوب شما كدام است؟ Posted by insuggest Filed in inSuggest ·Tags: insuggest.com, killerstartups.com, mhmazidi, […]

  10. perslim Says:

    برای من که نتایج جالبی نداشت , خود فلیکر جست و جوی دقیق تری داره , در هر حال ممنون از زحماتتون

  11. نیما Says:

    باید سایت جالبی باشه،ولی من وقتی وارد سایت میشم هیچ عکسی دیده نمیشه!چرا؟

  12. میلاد جون Says:

    بسیار چشمگیر بود این سایت http://images.insuggest.com/
    «مقسی موسیو «دکتر عزیز


  13. سلام…
    چرا عکس ها رو تو خودش باز نمی کنه و لینک می ده تو فیلکر؟

  14. roshan Says:

    من خودم محبوب هستم البته سوءتفاهم نشه نام فاميلم محبوب هست در هر حال از همه شما كه محبوبيد وهمه اونهايي كه براي رسيدن به محبوب گم بر ميدارند ممنونم


بیان دیدگاه