بياییم زندان را تقبیح كنیم

آگوست 9, 2008

اگر نگاهي به تازه‌ترين آمار ارائه شده توسط آرش عزيز در مورد وبلاگستان بياندازيد مي‌بينيد كه مجموع خوانندگان ثابت  فيد اين وبلاگها را اگر حساب كنيم عدد بزرگي خواهد شد هرچند خوانندگان مشترك اين وبلاگها زيادند اما با احتساب آنها نيز، باز هم عدد بزرگي خواهيم داشت.

من از تمام وبلاگهايي كه در اين ليست هستند به همراه تمام دوستان وبلاگ‌نويس ديگر خواهش مي‌كنم مطلبي در اعتراض به رفتار اخير بلاگفا بنويسند.هدفمان را فراموش نكنيم: هدف ما زير سوال بردن زحمات دوستان نيست بلكه حمايت از آزادي كاربران است.چيزي كه در وبلاگستان جهاني به آن open web مي‌گويند. ما با اعتراض خود، مي‌خواهيم بگوييم كه از ايجاد محدوديت در آزادي كاربران ناراضي هستيم. ما از وب بسته(closed web) حمايت نمي‌كنيم. ما خواستار وب باز(open web) هستيم. سرويسهايي كه وب باز را در اختيار ما بگذارند محبوب ما مي‌شوند.سرويسهاي وطني مثل بلاگفا اگر مي‌خواهند حمايت معنوي ما را در پشت خود داشته باشند بهتر است ديدگاه خود را به سمت open web سوييچ كنند.

دوستاني كه مطلبي در اين باره نوشته‌اند را مي‌توانيد در اينجا ببينيد. اگر شما نقدي بر اعتراض ما داريد و تمايل به بحث داريد خواهشمنديم ابتدا نظر خود را در مورد باز يا بسته بودن وب مشخص كنيد.آيا از وب باز حمايت مي‌كنيد يا از وب بسته؟

8 Responses to “بياییم زندان را تقبیح كنیم”

  1. Kia Taheri Says:

    سلام آقای مزیدی.
    من هم پستی در این رابطه نوشته‌ام.
    من هم بلاگفا را محکوم کردم.
    پست من را بخوانید:
    http://kptools.wordpress.com/2008/08/09/a-prison-like-blogfa/

  2. M4ndM Says:

    فکر خوبیه.حتما حمایت میکنم در اولین فرصت سعی میکنم مطلبی بنویسم (البته قول نمیدم). تا به حال ندیدم چیزی روی طرز فکر شیرازی اثر بذاره امیدوارم کمی تکون بخوره.


  3. […] یا آزادی؟ 10 08 2008 به دعوت دکتر مزیدی عزیز برای آزادی از زندانی به نام بلاگفا این پست رو نوشتم. هر چند قبل از این هم در مورد این ماجرا […]

  4. سروش Says:

    دکتر جان سلام
    اون دوست برنامه نویست دیگه آپ نمی کنه
    باهاش صحبت کن به راه راست هدایتش کن. یه خرده بهش جو بده.
    خوب می نوشت و مفید
    ممنون. شاد باشی

  5. محمدرضا Says:

    ماشالله به این وبلاگ نویسان حرفه ای.دست به تحریم کردن و محکوم کردنتون که واقعا محشره. یه اسفند برای خودتون دود کنید یه وقت چشم نخوردید از این همه نبوغ.
    دوست عزیز باز بودن یا بسته بودن یک پروژه توسط مجریان آن پروژه تعیین میشه نه توسط کاربرانش. بلاگفا به هیچ یک از کاربراش تعهد نکرده که چنین امکاناتی رو براشون بذاره و این نظر کاربر بوده که میتونسته سرویس دیگری رو انتخاب کنه. لطفا نقش دایه ی مهربانتر از مادر را بازی نکنید و سعی نکنید این وسط از آب گل آلود ماهی بگیرید.


  6. […] بلاکفا! سرویسی با ورود رایگان و خروجی پرهزینه محدودیت کاربران هر سایت به اندازه محدودیت مغز مدیران آن سایت است اقایان “بلاکفا”! محبوبیت داشتن کاربر زیاد نیست محبوبیت داشتن کاربران راضی است، قطعا داشتن شاهینی که آزادانه پرواز کند و بعد به ساعد مربی خود برگردد لذت بخش تر از شاهینی است که به محض آزاد شدن اصطلاحا “باخ” میرود! دوست دارم بدانم هدف شما از برپایی سرویس بلاگفا چیست؟ اگر هدف تعالی و رشد وبلاگنویسی و تبعات ناشی از آن بر جامعه هستید و توانایی رقابت سالم با سرویسهای بهتر را ندارید میتوانید از امتیاز در دسترس بودن برای تازه کاران استفاده کنید و افتخار سکوی پرتاب بودن را یدک بکشید… ولی اگر هدف کسب در آمد است شایسته است که برای استخراج فایل xml از هر کاربر هزینه ای کمتر از دل کندن از آرشیو! دریافت کنید تا حداقل از افول سرویس بلاگفا نهایت بهره را داشته باشید..! پ.ن : بیشتر بخوانید : زندان بلاگفا بیاییم زندان را تقبیح کنیم […]

  7. Afshinm Says:

    تقبیحه برادر تقبیحه
    دکتر جان سر تیتل وبلاگ اون بالا بالاها نوشته شده «صفخه» جلویی. درستش کن برادر.


  8. […] به هرجا تنها با چند کلیک دغدغه های وطنی! زندان بلاگفا-۱ زندان بلاگفا-۲ زندان بلاگفا-۳ آقای شیرازی، حکومت می‌کنی یا خدمت؟ […]


بیان دیدگاه