Eee PC 1008HA : «مک بوک ایر» را فراموش کنید

مارس 3, 2009

امروز کمپانی ایسوس٬ نتبوک فوق نازک خود را در نمایشگاه سبیت به معرض دید گذاشت. شما می توانید تصاویری از ان را در این مجموعه ببینید. ضخامت این زیبارو تنها یک اینچ است و وزن ان در حدود ۲٬۴ پوند. صفحه نمایش ان ده اینچی است و سایز صفحه کلید آن کاملا معادل بقیه لپتاپها و نتبوکهاست. img_7998

مشخصات کامل و قیمت نهایی ان اعلام نشده است. اما با توجه به این که نتبوکهای ایسوس حداکثر حدود ۵۰۰ دلار هستند طبعا این محصول جدید نیز نباید خیلی بیشتر باشد. حال مقایسه کنید این نتبوک بسیار زیبا و ارزان را با مک بوک ایر چند هزار دلاری از کمپانی اپل.

نتبوکها در حال تسخیر قلبها هستند  🙂

28 Responses to “Eee PC 1008HA : «مک بوک ایر» را فراموش کنید”

  1. Alinn Says:

    سلام
    کم کم میشششه قطر یه کاغذ!

  2. Payman Says:

    ‫البته نمیشه کیفیت ساخت محصولات اپل را با اسوس مقایسه کرد.
    ‫کیفیت که میگم منظورم کیفیت تصویر، ساخت، قطعات و… هست
    ‫و اینکه در عکس ها اینطور که به نظر میرسه به نازکیه مک ایر نیست نمیدونم چطوری شما این ۲ تا را با هم مقایسه میکنید؟ مک ایر ارتفاعش ۰.۱۶-۰-۷۶ اینچ هست. و گفتم در عکس ها هم به وضوح مشخص هستش که این در کلاس مک ایر نمیتونه باشه . شاید بشه این را با مدل های ۱۲ و ۱۳ اینچ سونی مقایسه کرد اینطور نیست؟

  3. سینا Says:

    ایر رو که نباید با این ها مقایسه کرد. این نت بوک های اسوس خیلی شاهکاره ولی با ایر توی یک دسته بندی نیستند که باهم مقایسه بشه

  4. Payman Says:

    يه نکته هم الان ديدم در گوگل که search کردم برای ديدن اطلاعات فنی اين نتبوک ديدم که مدلی که هم شما و هم گالری نوشتيد يعنی eee pc 1008ha در جستجو ها يه مدل ديگه هستش. که البته طبق اين خبر گرون هم هست بالا 900$ در مياد.
    http://www.digitimes.com/news/a20090302PD202.html

    حالا جريان چطورياست نميدونم !
    فکر کنم اين وسط تو اسم مدل يه اشتباه شده باشه؟! شايد هم من اشتباه ميکنم.
    البته در کل خيلی مهم نيست خبر رفتن انسان به کره ماه که نيست يه نتبوک 1 کيلويی که اين حرف ها را نداره!!!!

  5. مهدی Says:

    ایسوس همیشه یه نکته تازه داره

  6. afshin Says:

    1. به نظر می آید دوباره قیلطر شده اید.
    2. چه عجب یک عکس تو پست ها گذاشتید!!!
    تجربه شخصی: هرچقدر هم که یک پست اطلاعات پرباری داشته باشه، در صورت نداشتن عکس، معمولاً نمی خونمش، ولی فقط کافیه 1 عکس کوچولو داشته باشه، حالا هر چقدر هم که مطلب مزخرفی باشه تا تحش رو می خونم!
    3. فونت ها در گوگل ریدر درست نمایش داده نمی شه، می تونین درستش کنین؟

  7. محمدحسین Says:

    جون مادرت این عنوان «مک بوک ایر را فراموش کنید» رو عوض کن. هر چیز نازکی رو که نباید با مک بوک ایر مقایسه کنی برادر من.

  8. علی Says:

    واقعا نکته خوبی رو گفتید! قیمت اپل واقعا بی مورد بالا است.

    • Payman Says:

      شما اگر يک بار با محصولات اپل کار کنيد فقط ميگيد قيمتش بالاس، بی مورد حذف ميشه!;)
      برای داشتن کيفيت نياز به هزينه کردن هست همينطور که قيمت نتبوک ها سونی از asus گرونتر هستند اپل هم از سونی و asus گرونتر هست.
      کيفيت تصوير، سخت افزار، بدنه… اپل را کمتر ميشه در مدل های ديگه پيدا کرد مگر با همون قيمت اپل و در خيلی از موارد گرونتر از اپل.
      شما اگر وسايل اپل را با هر مدل و هم کلاس خودش مقايسه کنيد ميبينيد که در خیلی از مواقع ارزونتر هم هستند.
      در ايران کلاً مد هست که بدونه مقايسه فنی ميگن اپل گرونه اين از قديم بوده که تا 2 سال پيش ميشه گفت حرف درستی هم بوده ولی از 2 سال به اين ور اين حرف ديگه درست نيست.
      اپّل گرون هست چون مدل های قديمی را هميشه از خط توليد خارج ميکنه و هميشه چند مدل به روز و البته محدود برای بازار توليد ميکنه برای همينه که هميشه قيمت هاش به روز هست مثله بقيه مارک ها نيست که بريم مدل 2 سال پيش و بگيريم که هنوز توليد ميشه ولی 10 مدل بالاترش هم اومده پس اون مدل ارزون تر از اولش هست.
      البته بازار ايران را هيچوقت ملاک بررسی نبايد قرار داد، آدم ممکنه گمراه بشه. در ايران اپل هنوز همون سيب خوشگل لوکس هست برای پز دادن!!! البته الان بسيار بهتر شده ولی همچنان اين حالات موجود هست.
      يک نمونه ديگه برای مقايسه شايد جالب باشه شما سيستم مک پرو (دکساتپ اپل برای کار های حرفه اي) را با مدل های pc مقايسه کنيد ميبينيد که چقدر با قيمت پاينتر ولی قدرت بيشتر عرضه ميشه.
      خودش شد يه مطلب کامل کامنت نيست که:D

      • علی Says:

        درست میگید که کیفیت با قیمت میاد ولی خیلی از تولیدات کمپانی اپل قیمت بالا رو فقط بخاطر ظاهر و
        «کلاسشون» دارند نه لزوما کیفیتشون.
        مک پرو طبیعتا سیستمیه با کیفیت عالی برای کارهای حرفه ای با قیمت مناسب با کیفیت ولی در مورد تمام محصولاتشون اینطور نیست.

  9. mahdi Says:

    به عنوان اولین نکته روی این دستگاه مک نصب نمیشه , پس به هیچ وجه قابل مقایسه با مک بوک ایر نیست !!! هر گردی که گردو نمیشه !!!!

  10. Ehssan IT Says:

    من خيلي وقته كه طرفدار شمام.
    خوشحال ميشم كه به وبلاگ بنده هم سري بزنيد و چند توصيه به اين حقير داشته باشيد.

  11. DESERTER Says:

    من هم به نوبه خودم مقایسه این مدل با مک بوک ایر رو محکوم می کنم 🙂

  12. ناشناس Says:

    اپل يه شرکت دزده که فقط محصولات زيبا داره! نه سيستم عاملش بدرد مي‌خوره! نه آيفونش! نه آي‌پادش و نه… همه‌اين‌ها فقط با تبليغات به اينجا رسيده و قيمتش هم الکي بالاست.

    • Payman Says:

      ‫چه خشن ؛) 😀

      • Navid Says:

        سلام
        دوست عزیز من فکر کنم تا حالا با محصولات ا‍پل کار نکردی که این حرف رو می زنی پایداری سیستم عامل اپل هنوز رقیب نداره. ایفون و ای پادش بالاترین کیفیت ممکن رو دارن. هرچی پول بدی آش می خوری عزیز.

  13. علی Says:

    لپ تاپ قشنگیه و ارزون.
    من از سیستم و قدرت این یکی چیز چندانی نمی دونم. جز این که eee نسلی که با قدرت زیادی داره وارد می شه.
    ُEasy


  14. گل همین پنج روز و شش باشد

  15. Pooria Says:

    محض اطلاع قطر مک بوک ایر 16 صدم اینچه و این یک اینچ . در حقیقت ایر 4 میلیمتره و این 3.5 سانت ! یعنی تقریباً 9 برابر مک بوک ایر !!

    به عنوان یک کاربر مک ( مک بوک ) نکتۀ زیر رو از من داشته باشید. مطمئن باشید با تعصب اپلی نمی گم . خواهش می کنم حداقل شما دو-سه نفری که این کامنت رو می خونید دیگه همچین حرفهایی نزنید.

    مقایسه ریو و مرسدس بنز* :

    موتور ریو 1600 ـه و موتور بنز 1800 .
    هر دوشون شیشه برقی جلو/عقب دارن .
    جفتشونو می شه اسپرت کرد.
    جفتشون بوق / صندلی/ فرمون دارن .
    هر دوشون حرکت می کنن.

    پس چرا شما «دوست دارید و اگه پولشو داشتید اقدام می کردید» بنز بخرید و نه ریو ؟؟؟ دقیقاً مقایسه مک و پی.سی ( پی.سی : کامپیوترهای غیر مک رو در اصطلاح می گن ) هم همینجوریه .

    بر می دارن مقایسه می کنن که این EEE مثلاً 2 گیگ رم داره و سی.پی.یوی 2.4 گیگا . مک بوک هم همینو داره . ولی قیمت اون 3 برابره پس اپل آشغاله و گرونفروش . ایسوسو عشقه !

    برادر من . مدیریت رم در مک او اس تن ( لپرد Leopard ) با ویندوزهای ماکروسافت از زمین تا آسمون فرق داره .
    ویستا 3 گیگ رم بیشتر قبول نمی کنه ( اینو بپذیرید. منبع هم PC World و Gizmodo . شاید از نظر تئوری تا 4 گیگو بشه گذاشت ولی با تستهای سایتهای معتبر کارایی 3 گیگ و 4 گیگ فرقی نداره ) ولی لپرد تا 32 گیگ می پذیره ( و مک پرو ها همچین رمی دارن ! ) البته نسخه بعدی لپرد تا 32 هزار گیگابایت ( درست خوندید ) رو پشتیبانی می کنه.
    ولی اصلا بحث این نبود. با 10 گیگ رم و 4 تا سی پی یوی 2.53 گیگاهرتزی می تونید بیشتر از 200 برنامه بسیار سنگین در مک باز کنید
    ( http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=645676 به لیست برنامه ها دقت کنید. تمام برنامه های CS4 آدوب بعلاوه فاینال کات پرو + تمام برنامه های iLife + تمام برنامه های iWork + تمام آفیس ماکروسافت + مایا + گوگل ارث + ماتماتیکا + …… من با 3 گیگ رم در ویستا فتوشاپ + فلش + گوگل ارثو با هم نمی تونم باز کنم !!! )

    _____
    * اعداد تقریبی هستن . امیدوارم از اعداد ایراد نگیرید. امیدوارم Concept رو بگیرید و الکی به این چیزای بی اهمیت گیر ندید.

  16. Pooria Says:

    وااای عجب اشتباهی کردم .

    آی مک 2007 ( الآن 299 ـه و آی مک های جدید خیلی قوی تر هم شده ن ) با 4 گیگ رم و سی پی یوی 2 هسته ای 2.4 گیگاهرتز 200 تا برنامه رو باز کرده . من یه عدد اشتباهی ( که مربوط به یه رکورد دیگه متعلق به مک پرو بود ) رو گفتم . کاش می شد کامنتا رو ویرایش کرد …/

  17. صائب Says:

    با سلام
    بگم خدمت دوستان عزیز من هیچ یک از محصولات اپل رو ندارم ولی باید واقعیت رو قبول کرد. اپل با محصولات خودش نوآوری های زیادی رو به بازار فناوری معرفی می کنه که به نوبعه خودش رویه کلی بسیار از شرکت های صاحب نام رو تحت تاثیر قرار میده!
    بگم خدمت دوست عزیزی که گفته بود اپل دزده! شما یه دوری توی تاریخ فناوری بزنید ببینید استیو جابز کی بوده و اولین چی (چه چیزی) رو تولید کرده که العان توی خونه شما هم هست!
    من به شخصه کاملا سونی تشریف دارم یعنی تلوزیون، PSP، سینمای خانگی، فلش مموری، PMP، گوشی تلفن همراه و… . اما هیچ وقت واقعیت های شرکت های دیگه رو انکار نمی کنم. اپل پیشرو هست در فناوری این رو باید قبول کنیم.

  18. amin Says:

    بعد بگو لینوکسی ها متعصب هستن! وضع اپلی ها که بدتره :))))

  19. فرهاد Says:

    منم اين مقايسه رو محكوم ميكنم !!
    واقعا نميشه اينا رو با دهم مقايسه كرد
    MacBook air واقعا يك سيستم كامل و قوي هست و فقط اندازه و ظخامتش كمه همين !!
    و اين به درد يك سري از ادما ميخوره كه تو كيفشون جاي اضافه براي لپ تاپ ندارند .
    اما eepc ماجراش يه چيز ديگه هست …

  20. behnoud Says:

    دوست عزیز ویندوزی که 4gig رم رو ساپورت می کنه 32 بیتی هستش و اینکه mac 32gig رم رو ساپورت میکه نه چیز عجیبی هستش نه امتیاز !!!!!!
    ویندوز vista ultimate 64 تا 128gig رم رو ساپورت میکه.

  21. مهرداد Says:

    دوست عزیز اصلا سطح اپل رو با ایسوس مقایسه نکن.من لپ تاپ ایسوس دارم و اصلا ازش راضی نیستم چون بدنش از دو جا ترک برداشته. در ضمن اپل کلا با بقیه برندها فرق داره .حوصله توضیح بیشتر ندارم

  22. مسیح Says:

    سلام من یک eee 900 ah خریده ام به 305 دلار وزن 2.18 پوند 160 گیگ هارد یک گیگ رم 9.8 اینچ مانیتور. به قیمتش می ارزه مگه نه

  23. مهرداد Says:

    سلام
    عزیزان از نظرات مشخصه کیا درست فکر می کنن کیا غلط
    اولا این یه نت بوکه نه نوت بوک (مثل مک بوک ایر) کلاس این دو تا خیلی با هم فرق داره
    در ضمن مقایسه باید منطقی و اساسی باسه نه همنجوری یه چیزی بگی
    مشخصات این دو رو بخون بعد با هم مقایسه کن
    از نظر سیستم عاملم بگم ویندوز هنوزم که هنوزه(Windiws7) داره از تکنولوژی های قدیمی مثل ریجستری یا DLL استفاده میکنه. کرنل مک یونیکسه .از نظر امنیتی فوق العادست


بیان دیدگاه